Airbnb se aliniaza cererilor Comisiei Europene de prezentare a ofertelor de cazare
comisia europeana airbnbturism europaturism ue
Comisia Europeana a anuntat, astazi, ca, in urma negocierilor cu Airbnb, platforma si-a imbunatatit si a clarificat pe deplin modul in care le prezinta consumatorilor ofertele de cazare, acestea fiind in prezent conforme cu standardele stabilite in legislatia UE privind protectia consumatorilor.
Aceste rezultate se datoreaza apelului lansat, in iulie 2018, de Comisia Europeana si de autoritatile UE pentru protectia consumatorilor.
"In aceasta vara, europenii vor beneficia cu adevarat de ceea ce vad pe internet atunci cand isi rezerva vacantele. Consumatorii pot sa compare si sa rezerve online repede si usor camere de hotel sau alt tip de cazare, iar, acum, consumatorii pot si sa aiba incredere ca pretul pe care il vad pe prima pagina va fi cel pe care il vor plati la sfarsit.
Salut faptul ca Airbnb si-a dovedit disponibilitatea de a coopera cu Comisia Europeana si cu autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor in vederea imbunatatirii modului de functionare a platformei sale. Sper ca si alte platforme sa ii urmeze exemplul", a declarat Vera Jourova, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisie si de autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor, sub conducerea Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Norvegia, in vederea alinierii pe deplin a practicilor si a clauzelor sale contractuale la normele UE in materie de protectie a consumatorilor.
Principalele imbunatatiri si modificari sunt urmatoarele:
- In cazul cautarilor de oferte de cazare cu date selectionate, utilizatorii vad pretul total pe pagina care afiseaza rezultatele, inclusiv toate taxele si tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curatenie si taxele locale). Nu exista alte taxe obligatorii surpriza care pana acum se afisau in etapele ulterioare ale rezervarii.
- Airbnb precizeaza in mod clar daca oferta de cazare este introdusa pe piata de o persoana fizica sau de o entitate profesionala.
- Airbnb pune la dispozitie pe site-ul sau web un link usor accesibil catre platforma de solutionare online a litigiilor si toate informatiile necesare referitoare la solutionarea litigiilor.
- Airbnb si-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel incat, in prezent: se clarifica faptul ca utilizatorii pot introduce o actiune impotriva Airbnb in fata instantelor din tara lor de resedinta; se respecta dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a actiona in justitie o entitate care a oferit servicii de cazare, in caz de vatamare personala sau de daune; compania se angajeaza sa nu modifice unilateral clauzele si conditiile fara sa ii informeze in prealabil in mod clar pe consumatori si fara sa le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.
Reteaua de cooperare pentru protectia consumatorilor a efectuat o evaluare comuna a practicilor si a clauzelor de furnizare a serviciilor Airbnb, sub auspiciile Comisiei Europene si sub conducerea Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Norvegia. Actiunea a fost lansata in iulie 2018.
Regulamentul UE privind cooperarea in materie de protectie a consumatorului creeaza legaturi intre autoritatile nationale pentru protectia consumatorilor in cadrul unei retele paneuropene de asigurare a respectarii legislatiei.
Pe baza acestui regulament, o autoritate nationala dintr-o tara a UE poate solicita sprijinul altor autoritati dintr-o alta tara a UE pentru a pune capat unei incalcari la nivel transfrontalier a legislatiei UE privind protectia consumatorilor.
Cooperarea poate fi activata pentru a se asigura punerea in aplicare a diverselor corpusuri din legislatia UE privind protectia consumatorilor, cum ar fi, de exemplu, Directiva privind practicile comerciale neloiale, Directiva privind drepturile consumatorilor sau Directiva privind clauzele contractuale abuzive.