Episodul 4: Fii online ca sa-ti reduci costurile de promovare!
afacerionlinecosturi
Una dintre cerintele esentiale dezvoltarii unei afaceri profitabile este prezenta pe internet. Intr-o lume in care suntem asaltati de informatie si in mod specific de reclame, impactul acestora este firesc sa scada: potentialul client este mai inclinat sa caute online informatiile necesare, atunci cand are nevoie de ele, decat sa actioneze urmare a ascultarii/ vizualizarii unei reclame.
In plus – si tocmai acest aspect este cel care ne intereseaza primordial pe noi aici – promovarea online a produselor si/ sau a serviciilor este mult mai putin costisitoare, mult mai ieftina decat cea prin canalele traditionale.
Cu atat mai mult utilizand mediul online vei face economii substantiale la costurile de promovare, cu cat doresti sa te extinzi, tintesti spre noi piete interne sau, de ce nu, externe. O astfel de strategie de dezvoltare ar fi foarte costisitoare financiar folosind canalele traditionale de comunicare si promovare, dar prin internet costul este redus dramatic iar eficienta va fi mai ridicata (Eficienta promovarii prin internet depinde, atunci cand o comparam cu cea prin canalele clasice, de produsele/ serviciile oferite si, in primul rand, de segmentele – tinta de clienti. Aceasta eficienta este in zilele noastre superioara, in general, celei specifice altor canale).
Daca te gandesti sa dezvolti un proiect strict pe internet, spune “Da!” magazinului online! Un magazin online presupune o investitie minima si, in plus, nu esti nevoit sa-ti faci stocuri dinainte: te poti aproviziona pe masura ce comenzile vin! Alege produse cu priza la clientii tineri, deoarece majoritatea internautilor au varste pana in 40 de ani.
Topul produselor care transforma un magazin online intr-o afacere de succes include: electronicele (calculatoare, laptop-uri, camere foto si video, telefoane mobile etc.), articolele sportive si pentru recreere, incaltamintea, cartile.
Alte articole din referitoare la reducerea costurilor:
Liviu Deculescu