Drepturile pentru Liga 1 desfiinteaza GSP TV?
gspgsp tvdigi sportsport
Cine ia drepturile TV pentru fotbal in martie 2011: RCS-RDS sau Dolce? Asta este intrebarea care framanta piata media in aceste zile, mai ales pentru ca este vorba de 50 de milioane de euro pe sezon. TVR se aliaza si el la aceasta lupta iar Antena 1 ramane in discutii. Pe langa ele, GSP TV asteapta o decizie care poate insemna sfarsitul sau relansarea. Nu este exclus ca fotbalul romanesc sa fie impartit in anii urmatori intre mai multi competitori, dat fiind ca se vorbeste deja despre 3 pachete ce vor fi negociate separat.
Obtinerea drepturilor de televizare pentru Liga 1 la fotbal se anunta a fi cel mai disputat moment din media in 2011. Marea batalie se da in luna martie, insa lupta a inceput
deja.
In coltul din dreapta se afla consortiul RCS-RDS, care are in acest moment drepturile impreuna cu Antena 1. RCS vrea sa detina in continuare Liga 1 si se va implica si in
licitatia din 2011. Dat fiind ca are propriul canal de sport, Digi Sport, este insa foarte probabil sa scoata din joc GSP TV. Cu siguranta va incerca sa pastreze o alianta cu
Antena 1, care sa ajute astfel la cresterea acoperirii stabilita in caietul de sarcini. In acest context, GSP TV va avea mari probleme chiar in a supravietui pe piata, dat fiind ca
a fost creat in principal pentru transmiterea fotbalului castigat la licitatia trecuta.
In coltul din stanga se gaseste Dolce Sport, prin Romtelecom, care tocmai ce se pregateste de o alianta cu TVR. Lansarea agresiva a postului de sport de la Dolce,
campaniile de achizitionare de drepturi tv si vedete media, toate indica faptul ca se pregateste un asalt asupra fotbalului, cea mai importanta bucata de "cascaval" de pe
piata sportiva din Romania. Alianta cu TVR va da celor de la Dolce acoperirea de care e nevoie pentru a fi in regula din punct de vedere al regulilor stabilite, urmand ca,
probabil, ei sa vina cu banii.
Un eventual arbitru va fi UPC, care inca nu s-a resemnat cu pierderea oportunitatii de a profita de fotbalul romanesc. Posturile tv de sport din portofoliul UPC in acest moment sunt Sport 1 si Sport Klub, insa nici unul nu are forta de a se putea integra in acest proiect.
Extrem de important este faptul ca, spre deosebire de alti ani, Consiliul Concurentei a obligat Liga Profesionista de Fotbal sa vanda drepturile separat pe pachete, ele urmand sa fie licitate si pe TV, radio si internet. Aparitia unui pachet separat de internet ar putea aduce o noutate, insa mult mai important este faptul ca drepturile TV vir fi ele impartite in 3. Cele noua meciuri ale etapei vor fi impartite in trei pachete, pe modelul "un meci bun si doua mai slabe". Prima optiune ar putea fi astfel cuplata cu ultimele doua, a doua cu 6 si 7, iar al treilea pachet cu optiunile 3, 4, 5.
2 concurenti de calibru asadar, cu inca unul in expectativa, 3 pachete la drepturile de TV, impartire pe radio, TV si internet, un post care depinde exclusiv de decizia din martie. Cam asa arata lupta pentru transmiterea fotbalului romanesc. O lupta cu o miza mare pentru audienta dar si cu sume pe masura. Se vehiculeaza 50 d emilioane de euro pe sezon, cea mai mare suma achitata pentru drepturi TV in Romania.