Piata europeana a solutiilor software CRM va creste cu inca 5.3% pe an, pana in 2026
software crmsistem crmcrm
Conform unui studiu de piata Mordor intelligence, estimarile pentru piata soft-urilor CRM (Customer Relationship Management) continua sa fie pozitive in Europa. Rata de crestere anuala pentru perioada 2021-2026 este estimata la 5.3%. Majoritatea previziunilor arata o depasire a pragului de 13 miliarde de Euro/an pentru acest segment in perioada 2024-2026. aceasta crestere este in principal sustinuta de Marea Britanie, care reprezinta mai mult de o treime din intreaga piata europeana, insa trendul este pozitiv si in celelalte tari.
Ce este un soft CRM? Peste 80% din companiile care folosesc un sistem CRM, o fac in primul rand pentru functionalitatile legate de vanzari si gestionare clienti. Cu ajutorul unui software CRM, se poate urmari calatoria unui client de la primul contact avut cu firma (prin ce canal de marketing), pana la interactiunile de dupa vanzare (intrebari catre helpdesk, facturi, plati etc.).
Dar, dincolo de gestionarea datelor despre clienti, un
soft CRM avansat organizeaza si automatizeaza toate procesele de lucru din companie. sarcinile se aloca automat si angajatii sunt notificati cand au de indeplinit un task, astfel incat nu mai pot uita de nicio oportunitate, niciun follow-up, niciun apel programat si nicio sarcina.
Sistemul merge de la sine si este usor de verificat in ce faza se afla fiecare proiect sau task. se poate verifica usor si productivitatea echipei si a fiecarui angajat.
Criza COViD-19 si regulile GDPR din ce in ce mai stricte nu au incetinit sectorul CRM. Dimpotriva, pandemia a determinat companiile sa isi reevalueze strategiile in ce priveste productivitatea personalului in context work from home, dar si felul in care interactioneaza cu clientii.
In ce priveste regulile GDPR, companiile din Europa au fost nevoite sa dea mai multa atentie felului in care administreaza datele personale ale clientilor, iar CRM-urile le-au ajutat si in aceasta privinta, asigurand securitatea datelor.
Previziunile economice pozitive pentru sectorul CRM sunt o veste buna nu doar pentru cei care activeaza pe aceasta piata, ci si pentru economia europeana in general, care demonstreaza astfel ca este orientata inspre crestere si eficientizare.