Magazinul din care cumperi ce vrei, fara sa platesti. Amazon revolutioneaza industria de retail, dar risca sa lase milioane de oameni fara job
just walk outamazonretailwhole foodscasieri
Cel mai puternic retailer online din lume, Amazon, lanseaza tehnologia de plata automata Just Walk Out, in mai multe magazine alimentare bio. Cu aceasta tehnologie, cumparatorii pot selecta produsele dorite si pot pleca fara sa plateasca unui casier contravaloarea celor achizitionate. Plata se face automat, cu ajutorul senzorilor si prin scanarea unei aplicatii, in cadrul careia cumparatorul insereaza datele cardului sau bancar. Desi tehnologia pare sa simplifice mult modul in care ne facem cumparaturile, exista temeri ca ar putea duce la disparitia jobului de casier.
Pentru moment,
Amazon va lansa noua tehnologie in doua magazine alimentare bio, situate in Washington, D.C., respectiv California.
Cum functioneaza Just Walk Out
Cumparatorii intra in magazin scandand aplicatia in cadrul careia au introdus datele cardului bancar.
Dupa ce aleg de pe rafturi produsele dorite, niste senzori inteligenti si camere de supraveghere speciale inregistreaza cumparaturile facute si le taxeaza la iesirea din magazin, fara sa fie nevoie ca persoana respectiva sa stea la coada pentru a plati unui casier.
Amazon a adus alte modificari de inalta tehnologie magazinelor Whole Foods, de cand a achizitionat lantul alimentar in 2017 pentru peste 13 miliarde de dolari. In aprilie, Amazon si-a lansat sistemul de plata prin scanarea palmelor la un magazin Seattle Whole Foods si de atunci a adaugat tehnologia si in alte locatii.
Noua tehnologie ameninta joburile casierilor
Exista temeri in randul sindicalistilor conform carora noua tehnologie promovata de Amazon ar face ca joburile de casier sa devina inutile. Prin urmare, la nivel global, in cazul in care tehnologia va fi preluata in masa, milioane de oameni risca sa ramana fara loc de munca.
Amazon contrazice, insa, acest scenariu si sustine ca, din contra, noua tehnologie va imbunatati viata angajatilor, dar si experienta de cumparaturi a clientilor.
Practic, explica Amazon intr-o postare pe blogul sau, odata implementata aceasta tehnologie intr-un magazin, angajatul va scapa de munca repetitiva pe care o pot face si niste camere si sezori si se va putea concentra pe alte activitati.
De asemenea, clientii vor putea beneficia de mai multa atentie si asistenta din partea angajatilor, aspect ce le va imbunatati experienta de shopping, crede gigantul retailer.