Cum va influenta Metaversul companiile la nivel global: liderii sunt optimisti si asteapta un impact pozitiv
metaverscompaniitehnologie
Metaverse Continuum, un spectru digital de lumi, realitati si modele de afaceri va transforma modul in care companiile interactioneaza cu clientii, modul in care se lucreaza si, in mod fundamental, felul in care opereaza organizatiile. Aceasta este principala concluzie a raportului Accenture Technology Vision 2022.
Studiul, realizat anual de Accenture (NYSE: ACN) si ajuns la a 22-a editie, previzioneaza principalele tendinte tehnologice care vor redefini companiile in urmatorii ani.
Potrivit raportului din 2022, intitulat "Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business", companiile se indreapta catre un viitor foarte diferit de cel actual, intrucat tehnologiile precum realitatea extinsa (XR), blockchain-ul, gemenii digitali (digital twins) si edge computing, converg pentru a remodela experientele umane.
Pentru a ajuta organizatiile sa profite de aceasta oportunitate, Accenture lanseaza grupul de afaceri Accenture Metaverse Continuum. Noul grup va fi condus de Paul Daugherty, director executiv – Technology & Chief Technology Officer la Accenture si David Droga, CEO si presedinte creativ al Accenture Interactive.
"Urmatoarea generatie a internetului este in plina dezvoltare si va genera un nou val de transformare digitala mult mai mare decat ceea ce am vazut pana acum, schimband modul in care traim si lucram”, a spus Daugherty. "Viziunea noastra asupra metaversului ca un continuum concureaza cu viziuni mai restranse si evidentiaza de ce organizatiile trebuie sa investeasca in versiuni propriisau se vor gasi operand in lumi proiectate pentru altcineva".
In realizarea raportului, Accenture a chestionat peste 4.600 de lideri de afaceri si de tehnologie din 23 de industrii din 35 de tari. In aceasta etapa incipienta, 71% dintre directori cred ca metaversul va avea un impact pozitiv asupra organizatiei lor, iar 42% cred ca va fi inovator sau transformator.
"Suntem recunoscuti ca fiind printre primii lideri ai experientei metaverse, cu 600 de cereri de brevete depuse si mai mult de un deceniu de experienta”, a adaugat David Droga.
"Noul nostru grup imbina cunostintele metaversului cu punctele forte creative ale Accenture Interactive, cu echipe de oameni inovatori si creatori care introduc noi aplicatii in metavers".
Accenture opereaza, de asemenea, propriul sau metavers, the Nth floor, unde angajatii companiei participa la procesul de acomodare si de invatare a personalului nou angajat sau se intalnesc si socializeaza ca echipe. In acest an, compania se asteapta ca peste 150.000 angajati noi sa lucreze in metavers in prima lor zi.
Daugherty a adaugat: "Pe masura ce linia dintre viata reala si cea digitala a oamenilor se estompeaza si mai mult, organizatiile au acum oportunitatea si obligatia de a construi un metavers responsabil – abordand probleme precum increderea, sustenabilitatea, siguranta personala, confidentialitatea, accesul si utilizarea responsabila, diversitatea si multe altele. Actiunile si alegerile pe care le fac astazi le vor pregati pentru viitor".
Raportul Technology Vision 2022 identifica patru tendinte cheie pe care companiile vor trebui sa le abordeze:
-
WebMe: “Me” de la Metaverse – Strategiile de afaceri sunt construite pentru internetul de astazi, o lume digitala in care platformele nu au adesea interoperabilitate si portabilitatea datelor. Metaverse si Web3 sunt urmatoarea generatie a internetului; mai degraba decat sa fie o colectie disparata de site-uri si aplicatii, privind in viitor, metaversul va duce la o experienta intr-un mediu 3D in care mutarea dintr-un „loc” in altul va fi la fel de simpla ca mersul dintr-o camera in alta. 95% dintre directori cred ca viitoarele platforme digitale trebuie sa ofere experiente unice, permitand utilizarea datelor clientilor pe diferite platforme.
-
Lumea Programabila: Planeta Noastra, Personalizata – Pe masura ce tehnologiile avansate precum 5G, calculul ambiental (ambient computing), realitatea augmentata si materialele inteligente progreseaza, mediile digitale vor fi integrate in lumea noastra fizica. Aceste medii nu vor schimba doar modul in care oamenii se implica in mediul virtual, ci vor redefini tot ceea ce este construit in ele, felul in care oamenii simt si interactioneaza si controlul pe care il au asupra lor. Mai concret, 92% dintre directori sunt de acord ca organizatiile de varf vor depasi granitele lumii virtuale, crescand nevoia de persistenta si de navigare fara intreruperi intre lumea digitala si cea fizica.
-
Irealul: Din Sintetic, Autentic – Afacerile si mediile se bazeaza din ce in ce mai mult pe date generate de AI care reflecta in mod convingator lumea reala. Mai mult ca niciodata, inteligenta artificiala este cea mai importanta pentru companii, deoarece companiile si consumatorii deopotriva trec de la a lua in considerare ceea ce este real versus ireal, la ceea ce este autentic – nu doar in ceea ce priveste continutul si algoritmii unei companii, ci intregul brand. Cu lumea virtuala pe cale sa devina realitate, acum este timpul ca antreprenorii sa-si indrepte atentia in zona aceasta. Deja, 96% dintre directori raporteaza ca organizatiile lor s-au angajat sa autentifice originea datelor lor si sa utilizeze inteligenta artificiala.
-
Calcularea Imposibilului: Masini noi, Posibilitati noi – Aparitia unei noi clase de dispozitive permite organizatiilor din diverse industrii sa extinda limitele a ceea ce calculatoarele pot rezolva. Instrumente precum calculul cuantic si calculul inspirat din biologie permit companiilor sa rezolve probleme prea costisitoare, ineficiente sau imposibile pentru calculul traditional. Pe masura ce "marile provocari" devin operatiuni banale, modul in care companiile concureaza, ofera valoare si colaboreaza se va schimba radical; aproape toti (94%) directorii au fost de acord ca succesul pe termen lung va depinde de utilizarea calculatoarelor de generatie AI pentru a rezolva provocarile aparent fara solutie.
Companiile orientate spre viitor navigheaza simultan in incertitudinea pietelor actuale, in timp ce incep sa concureze in Metaverse Continuum. Spre exemplu, lucrand cu Microsoft si Accenture, compania Mars inglobeaza gemenii digitali, element fundamental al metaversului, pentru a reduce risipa, pentru a creste viteza si capacitatea si pentru a da putere asociatilor sai sa ia decizii in timp real de-a lungul lantului de aprovizionare. Mars va extinde acest concept la dezvoltarea de produse cu simulari digitale care iau in considerare factori precum clima si perturbarile fluxului de logistica, mentinand in acelasi timp o vizibilitate mai mare de la punctul de fabricare pana la locul de consum.
Te-ar putea interesa si: