Criza cipurilor ar fi pe final, spune miliardarul Elon Musk. Totusi, previziunile expertilor din industrie il contrazic
elon muskcriza cipurilorindustria auto
Criza cipurilor care perturba lanturile de aprovizionare pentru numeroase industrii, ar fi pe final, spune Elon Musk, CEO-ul Tesla. Nu de aceeasi parere sunt si firmele de consultantam, care se asteapta ca penuria globala sa se prelungeasca pana in 2023.
Elon Musk e de parere ca, pana la inceputul anului viitor, disponibilitatea cipurilor se va imbunatati, deoarece ezista multe uzine care urmeaza sa inceapa productia de cipuri, iar acestea vor fi puse pe piata, pentru a satisface o parte din cererea uriasa din prezent.
“Exista o multime de uzine de fabricare a cipurilor care sunt construite si cred ca vom avea o capacitate buna pana anul viitor”, a spus Musk la un eveniment tehnologic italian care a fost transmis online vineri.
Totusi, optimismul miliardarului nu e foarte impartasit in industrie. Glenn O’Donnell, vicepresedinte director de cercetare la firma de consultanta Forrester, considera ca lipsa ar putea dura pana in 2023 .
"Deoarece cererea va ramane ridicata si oferta va ramane limitata, ne asteptam ca aceasta penurie sa dureze pana in 2023", a scris el intr-un blog in aprilie.
Industria auto va pierde 210 miliarde de dolari in 2021, din cauza crizei cipurilor
Deficitul global de cipuri a avut un impact major asupra unei game largi de industrii, dar sectorul auto a fost afectat in mod deosebit.
Nume mari din industrie, cum ar fi Ford , Volkswagen si Daimler, au fost fortate sa suspende productia in diferite puncte si sa isi reduca obiectivele de productie ca urmare a lipsei de chipuri.
Firma de consultanta AlixPartners a prezis saptamana aceasta ca, din cauza penuriei globale de cipuri, companiile din industria auto vor pierde venituri de 210 miliarde de dolari doar anul acesta. Evident, in cazul in care criza se prelungeste si in 2023, proportiile pierderilor financiare vor creste.
"Trimestrul acesta si cred ca vom continua sa vedem ca putin in Q2 si Q3, au avut unele dintre cele mai dificile provocari ale lantului de aprovizionare pe care le-am experimentat vreodata in viata Tesla si aceleasi dificultati cu lantul de aprovizionare, cu piese - pe intreaga gama de piese. Evident, oamenii au auzit de lipsa cipurilor. Aceasta este o problema uriasa".
Citeste si: Politistii dau din casa: care e cea mai mare greseala pe care o fac soferii romani la volan