Ce fac chiar acum firmele romanesti care vor sa supravietuiasca pe piata viitorului
digitalizare firmebeneficii digitalizaredigitalizare romania
Pentru a raspunde provocarilor pandemiei si in contextul diminuarii volumului afacerilor, firmele din tara noastra au mizat pe implementarea proiectelor de optimizare digitala, insa, in aproape o treime dintre cazuri, ritmul de adoptare a solutiilor de digitalizare a incetinit, ca urmare a reducerii bugetului pentru departamentul IT in perioada pandemiei.
Potrivit studiului
Digitalizarea in companiile din Romania 2021, realizat de Beck et al. cu sprijinul MKOR Consulting, una din doua companii deruleaza proiecte de digitalizare, iar o treime sunt in stadiul de evaluare a optiunilor privind digitalizarea.
Conform cercetarii, 54% dintre companii sunt in stadiul de implementare a initiativelor de digitalizare, iar impactul digitalizarii poate depasi 30% din cifra de afaceri.
Studiul arata ca solutiile digitale sunt folosite mai ales pentru eliminarea blocajelor din activitatea curenta si vizeaza procesele si fluxurile de lucru, managementul documentelor, managementul datelor, resursele umane si luarea deciziilor.
Interesant este ca, pentru solutiile de digitalizare, companiile prefera furnizorii externi, preferinta avand drept motiv principal complexitatea trecerii de la modul analog la cel digital.
Beneficii cat cuprinde
Companiile recunosc efectul pozitiv al digitalizari, care aduce beneficii in plan operational, financiar si strategic.
Principalii indicatori care masoara eficienta proiectelor de digitalizare sunt financiari, presupunand cresterea importanta a cifrei de afaceri; operationali, referitori la volumul de munca, durata proceselor, timpii de raspuns, si resurse implicate, de la angajati, la infrastructura si clienti.
Conform studiului, eforturile sustinute pe perioade mari de timp si investitiile constante sunt esentiale pentru reusita initiativelor de digitalizare. In functie de profilul unei companii, investitiile in implementarea sau dezvoltarea de solutii de digitalizare incep de la 2.000 euro si pot depasi 10 milioane de euro.
Scopul studiului a fost de a determina stadiul initiativelor de digitalizare in firmele medii si mari, din perspectiva expertilor implicati direct in astfel de proiecte.
In cadrul studiului, au fost intervievati experti in digitalizare din 12 firme de dimensiuni medii si mari din Romania, din domenii FMCG, retail, productie, transporturi & logistica, automotive, financiar, servicii profesionale, farma.