Succesul in vanzari: Cum sa vindeti profitabil cu ajutorul simturilor
vanzaripiatatehnici de vanzari
Succesul in vanzari: Cum sa vindeti profitabil cu ajutorul simturilor
Clientii raman cu 10-15% mai mult timp intr-un loc sau langa un produs ce poarta o identitate olfactiva. Vanzarile magazinelor Bamboo au crescut cu 42% datorita "miresmelor" pe care le emana produsele din interior. Practic, mirosul invoca memoria si apeleaza la sentimente si senzatii fara a mai fi filtrate si analizate rational.
Companiile de pe piata folosesc tot mai des in strategiile de vanzari abordarea multisenzoriala, facand apel la cele cinci simturi: auzul, vazul, mirosul, gustul si simtul tactil.
Orice om din vanzari isi doreste ca produsele lui sa fie incercate de cat mai multi consumatori. Una dintre cele mai puternice metode de promovare este ceea ce se numeste "word of mouth". Pentru ca oamenii sa vorbeasca despre produsul dumneavoastra si pentru a-i transforma in adevarati ambasadori ai brandului, trebuie sa-i faceti sa simta ca fac parte din universul acestuia.
Avantajele vanzarii prin simturi
Auzul: Tonalitatea vocii, particularitatea acesteia, viteza de exprimare, accentul pus pe unele cuvinte si tonul pe care sunt rostite pot face din cuvant o experienta senzoriala foarte pregnanta.
Vazul: Comunicarea vizuala reprezinta o metoda foarte importanta de transmitere a informatiilor. Pana la 85% din informatia stocata in creier este "culeasa" cu ajutorul vazului.
Mirosul: Vi s-a intamplat sa treceti
printr-o parfumerie si
agentul de vanzari sa va dea pe mana cu un parfum?
Motivul este simplu: producatorii de parfumuri stiu
ca in mintea dumneavoastra mireasma va dainui multa vreme, chiar si dupa
ce ati uitat cum arata ambalajul.
Gustul: Producatorii de mezeluri fac des samplinguri prin magazine, oferindu-le clientilor sa testeze noi produse. Amintirea gustului este foarte puternica daca ati descoperit ceva nou si savuros.
Simtul tactil: Cu siguranta ca atunci cand ati trecut printr-un magazin de haine si ati vazut ceva ce v-a placut ati atins produsul pentru a-i simti textura. Simtul tactil reprezinta de asemenea o metoda de comunicare foarte puternica.
Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!!
Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si
tehnici de vanzari
.
Vindeti profitabil cu ajutorul simturilor folosind urmatoarele tehnici de vanzari:
1. Determinati-l pe client sa se imagineze testand produsul
O prezentare de vanzari care apeleaza la toate cele cinci simturi - auzul, vazul, mirosul, gustul si pipaitul - este foarte eficace. Marele secret este ca inainte a cumpara, clientii au nevoie sa se imagineze pe ei insisi folosind produsul sau serviciul respectiv.
Exemplu: Un client intra intr-o agentie de turism si cauta o excursie in Hawaii. In loc sa ii oferiti doar niste simple pliante, puneti-i la gat o ghirlanda de flori, dati-i un suc de cu gheata si povestiti-i cum este pe plaja insorita Waikiki. In timp ce clientul isi termina de baut sucul, dumneavoastra il intrebati: "In ce perioada doriti sa plecati?"
2. Povestiti-i clientului despre insusirile produsului dumneavoastra facand apel la senzatii
Vorbiti despre produsul pe care il vindeti apeland la cuvinte evocatoare de senzatii. Atrageti-i privirea cumparatorului asupra aspectului exterior al produsului pe care il vindeti. Spuneti-i: "priviti ce textura are si din ce material este realizat". Indemnati-l sa guste produsul, in cazul in care este vorba despre un produs alimentar.
Exemplu: Un magazin de ciocolata bine aprovizionat si cu un miros imbietor in interior.
- Vanzatorul: Spuneati ca doriti o ciocolata cu alune foarte aromata si cu un gust pronuntat, usor spre amarui.
- Clientul: Exact!
- Vanzatorul: Poftiti, gustati-o pe aceasta, cu un pronuntat gust de ciocolata amaruie (vanzatorul atrage clientului atentia asupra gustului). Simtiti ce textura uniforma si catifelata are? Nu vi se topeste in mana (apel la la simtul tactil). Si ce aroma delicata... plus ca va putem oferi tablete in forma de inimioara (vanzatorul atrage privirea clientului). Ce parere aveti?
- Clientul: Hmmm, chiar ca e buna.
3. Folositi-va de marcile sonore
Produsele electronice, precum si noile forme de comercializare a produselor si serviciilor prin medii electronice au nevoie de marci sonore. Specialistii in publicitate utilizeaza cu succes aceasta tehnica de vanzari.
Un
exemplu foarte cunoscut de marca sonora este tonul de apel al telefonului Nokia care poate fi recunoscut oriunde. Muzica din magazine sau localuri este aleasa in functie de valorile brandului. Creati o identitate sonora pentru produsele dumneavoastra. Aceasta li se va intipari clientilor in subconstient si de fiecare data cand o vor auzi o vor identifica cu brandul dumneavoastra.
4. Individualizati beneficiile produselor si transformati-le in promisiuni
Ciocolata Poiana sau Tide au devenit branduri care si-au individualizat beneficiile si le-au transformat in promisiuni. Convingeti-va consumatorul ca produsele dumneavoastra sunt capabile sa isi tina promisiunea si ca pot trece de testul realitatii. Convingeti-l ca si in mana sa produsul se va comporta la fel ca si pe sticla.
5. Creati o imagine comerciala a produsului
Pentru a dirija conversatia, folositi cuvinte evocatoare de senzatii. Creati o imagine completa, comerciala a produsului sau serviciului pe care il vindeti apeland intr-o discutie, la toate cele cinci simturi. Imaginile sunt deosebit de importante deoarece fac cat o mie de cuvinte. Fiti artisti a caror arta se regaseste in cuvinte. Daca veti alege cuvintele potrivite, veti crea in mintea clientului acele imagini menite sa incheie vanzarea.
Exemplu pentru un o persoana care vinde un serviciu:
- Clientul: Puteti scoate pata asta?
- Vanzatorul: Fireste! Avem un tratament special, in urma caruia bluza dumneavoastra o sa arate ca noua. Cand o s-o luati inapoi, o sa vedeti (a dirijat privirea clientului) ca si-a revenit la culoarea originala, iar tesatura va fi la fel de matasoasa ca la inceput (se atrage atentia asupra senzatiei tactile). Plus ca nu va ramane niciun iz chimic dupa acest tratament (apeleaza la simtul olfactiv). Este cu adevarat foarte bun.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari