Pretexte de valoare ca sa abordezi din nou un potential client
vanzariclientisfaturi
Pretexte de valoare ca sa abordezi din nou un potential client
Sa presupunem ca ai un potential client care, din diverse motive, n-a cumparat produsul ori serviciul tau. Ati stat de vorba acum ceva vreme, chiar de mai multe ori, dar... fara niciun rezultat.
Mai mult, desi ai facut tot ce era omeneste posibil ca sa stabilesti clar pasii urmatori ai relatiei voastre, lucrurile au ramas in ''coada de peste'': ''ne mai auzim dupa ce se stabileste bugetul pentru anul viitor, dar nu stiu cand se va intampla asta, deciziile acestea vin de foarte de sus'' sau ''hai sa vedem cum mai evolueaza
piata si, daca se intampla sa ..., atunci mai stam de vorba" etc.
Cum ai putea relua discutia cu un astfel de client, fara sa-ti creezi imaginea unui reprezentant de vanzari agresiv?
Simplu: suna-l si ofera-i ceva de valoare! Ca de exemplu un set de informatii, un raport, un articol interesant dintr-un ziar etc.
Sa presupunem ca vinzi autoturisme marca X si ai in baza ta de date vreo 100 de potentiali clienti cu care ai stat de vorba fara sorti de izbanda in ultimele luni. Tocmai ai descoperit pe internet un articol foarte interesant, cu sfaturi practice inedite, dar simple si usor de respectat despre cum sa-ti mentii intr-o stare cat mai buna masina.
>>>
Contracte de marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de vanzari
<<<
Crezi ca aceste informatii ar fi apreciate de potentialii tai clientii tai?
Si iata cum ar putea sa sune abordarea telefonica, dupa ce ai facut in prealabil o mica discutie de complezenta prin care ai incercat sa-l deconectezi pe client:
''V-am sunat sa va spun ca am gasit un un articol foarte interesant, cu sfaturi practice inedite, dar simple si la indemana de respectat despre cum sa-ti mentii intr-o stare cat mai buna masina. Mi-ar face mare placere sa vi-l pot pune la dispozitie si dvs. Cum as putea sa vi-l transmit?''
Daca te-ai afla in locul clientilor tai, ti-ar placea sa fii sunat de un agent de vanzari care sa-ti aduca la cunostinta informatii de valoare pentru tine?
Ei bine, si clientii tai vor aprecia acest lucru!
Sigur, ii poti suna si abordandu-i cu ''v-am sunat sa va intreb daca v-ati mai gandit la oferta noastra'' sau ''v-am sunat sa vad daca nu cumva a mai intervenit ceva si acum ati fi mai dispus sa cumparati'' dar, nu stiu de ce :), cand faci astfel de afirmatii parca te gandesti mai mult la tine ca si agent, decat la client.
Suna-ti clientii si ofera-le ceva de valoare, spune-le ceva ce-i intereseaza si in acest mod le vei demonstra ca, mai presus de a vinde, vrei sa stabilesti o relatie cu ei.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari