Lucrezi in vanzari? Iata cele 4 reguli de aur din acest domeniu
vanzariafaceritehnici de vanzari
Lucrezi in vanzari? Iata cele 4 reguli de aur din acest domeniu
In fiecare domeniu de activitate, exista "reguli de aur", deci era imposibil ca acestea sa nu fie prezente si aici. Pot fi 6 sau doar 2, insa noi am ales pentru dvs. 4, care sintetizeaza perfect secretul unei scrisori reusite.
Atentie! Nu este vorba despre o scrisoare de vanzare, ci despre o scrisoare transmisa de departamentul de vanzari! Asadar:
Regula nr. 1 -
Adresati-va unei persoane, nu unei companii!
Zecile de mii de studii realizate avand ca obiect corespondenta de afaceri au relevant ca oamenii citesc cu precadere mesajele care le sunt adresate. Veti avea intotdeauna mai multe sanse de reusita adresand o scrisoare unei persoane, si nu unei...functii sau, mai grav, companiei in general. Este greu sa obtineti numele persoanei la care trebuie sa ajunga scrisoarea, precum si functia sa, dar efortul dvs. va fi rasplatit.
Regula nr. 2 - Nu depasiti o pagina A4!
Scrisorile de 5-6 pagini isi au locul in literatura. dvs. nu trebuie sa uitati ca va adresati unei persoane ocupate, care numai de o noua scrisoare nu are timp si chef. O scrisoare redactata pe o singura pagina A4 indeamna la citit, dand senzatia ca poate fi parcursa in cateva secunde.
De arta dvs. "scriitoriceasca" depinde daca ochii destinatarului vor zabovi mai mult pe text. In cazuri exceptionale, mentionati pe prima pagina ca scrisoarea are mai multe pagini.
Cum
sa vinzi
orice, oricui. AZI!!!
Cand nimeni nu cumpara. Afla acum cele mai noi strategii si
tehnici de vanzari
.
Regula nr. 3 - Nu neglijati aspectul scrisorii!
Scrisoarea pe care o trimiteti va reprezinta. Asa cum se spune despre caiet ca este oglinda elevului, tot asa scrisoarea este oglinda departamentului dvs.
Respectati regulile universale ale documentelor, lasati 3 centimetri in partea din stanga pentru ca documentul sa poata fi indosariat. Nu incepeti la doar un centimetru de marginea de sus (lasati 2-3 centimetri intre antet si corpul scrisorii). Nu mancati litere sau cuvinte, evitati greselile gramaticale! Nu va jenati sa cereti sfatul unui coleg mai priceput in arta scrisului.
Regula nr. 4 - Pastrati o copie a scrisorii!
Este vorba despre o scrisoare oficiala, din partea celui mai important department al companiei. Mesajul transmis va reprezinta si, nu numai atat, angajeaza compania. De aceea este vital sa pastrati cate o copie a fiecarei scrisori expediate intr-un dosar intitulat simplu "Iesiri" sau in dosarul personal al clientului/potentialul client. Desi este de nedorit, s-ar putea ca la un moment dat o copie a unei scrisori sa va scuteasca de un drum la tribunal sau sa va absolve de vina in fata unui superior.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari