Decalogul unui buget reusit in cadrul departamentului de vanzari
bugetvanzarifinanciar
Decalogul unui buget reusit in cadrul departamentului de vanzari
Pentru ca este un aspect important, trebuie sa precizam planificarea si bugetul departamentului de vanzari are un impact deosebit nu numai asupra departamentului, ci si asupra firmei, in ansamblul ei. Orice nerespectare a promisiunilor facute in buget se va repercuta imediat asupra activitatii unui alt departament, iar relatia in lant pornita va fi oprita foarte greu.
Specialistii in
vanzari au sintetizat mai multe reguli de baza ce nu trebuie incalcate in realizarea unui buget, reguli din care, tinand cont de experienta noastra practica, am selectat un decalog.
1. Bugetul nu este o
nava cosmica.
Nu va speriati inutil: e vorba de lucruri pe care le faceti de multa vreme si pe care, in cel mai nefericit caz, va trebui sa le organizati altfel. La urma-urmei, si navele cosmice sunt conduse de oameni.
2. Bugetul este un obiectiv.
Fie ca e vorba de venituri, fie ca e vorba de cheltuieli, bugetul reprezinta o tinta pe care trebuie sa o atingeti. Nimeni nu se va supara daca la capitolul cheltuieli veti fi sub suma declarata la inceputul anului. Nu incercati acelasi lucru insa in cazul vanzarilor!
3. Fiti cat se poate de sincer in estimari.
Orice trecere pe taramul stiintifico-fantastic poate avea rezultate grave cu minus la final de an. Nimeni nu o sa va condamne ca ati spus adevarul in bugete si, cu siguranta, vor fi multi care va vor sari in ajutor daca simtiti ca trebuie sa schimbati ceva.
4. Nu treceti in tabara pesimistilor.
Bugetul trebuie sa fie cat mai apropiat de realitate. Un buget subestimat va da batai de cap compartimentului de productie, celui ce asigura service in garantie si post-garantie, serviciului clienti.
5. Ganditi flexibil!
Nu va pierdeti vremea incercand sa intrati in sabloane trasate de... inaintasi. Informatiile din acest capitol si modelele sunt orientative. Daca simtiti ca aveti alte idei, cu aceeasi finalitate, nu ezitati sa le aplicati!
6. Bugetul este o declaratie financiara!
Daca mai era nevoie de precizat, o spunem inca o data: bugetul departamentului de
vanzari este o componenta extrem de importanta a activitatii de coordonator al acestei activitati. Este ca si cum ati da o declaratie in fata unei instante.
>>>
Probleme de management financiar si analiza financiara? Solutia tuturor problemelor tale financiare = Consilier - Management financiar!
<<<
7. Bugetul trebuie justificat si respectat.
Fiind vorba de munca dumneavoastra, este imperios necesar sa puteti sustine orice cheltuiala sau orice venit trecut in buget. E bine pentru imaginea dumneavoastra in ochii sefilor, dar si pentru dezvoltarea dumneavoastra profesionala.
8. Consultati permanent bugetul.
Asa cum in fiecare dimineata va beti cafeaua si va cititi ziarul, tot asa, in fiecare zi, cand ajungeti la birou, aruncati un ochi peste buget. Uitati-va la planificat si la realizat si vedeti unde sunt probleme. Felicitati-va atunci cand totul este in regula.
9. Bugetul este un factor de dezvoltare.
Nu trebuie sa priviti sarcina realizarii bugetului ca pe o corvoada inutila. Bugetul contribuie la dezvoltarea companiei si la mentinerea unei stari de
sanatate necesare linistii angajatilor, dar si a... patronului.
10. Ganditi-va la bani, dar si la resurse.
Un manager adevarat este cel ce gandeste in ansamblu. Resursele inseamna mai mult decat
bani. Inseamna totul unitar de care aveti nevoie pentru a va pune in practica inspiratia si talentul de om de
vanzari.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari