Cum sa vinzi mai mult prin telemarketing?
Cu riscul de a fi acuzati de introducerea de barbarisme in limba romana, vom utiliza si in continuare termenul „telemarketing“ pentru a defini: o operatiune ce presupune folosirea telefonului ca mediu interactiv de comunicare promotionala.
Nu putem folosi aceasta exprimare de fiecare data atunci cand amintim termenul si de aceea apelam la intelegerea dumneavoastra pentru a accepta cuvantul telemarketing ca un termen ce nu poate fi tradus in limba romana printr-un alt termen (unic).
Necesitatea companiilor de a comunica rapid si ieftin cu clientii sau potentialii
clienti a dus la aparitia telemarketingului, in fapt marketing prin telefon. Daca este
realizata profesionist, o campanie de telemarketing poate aduce rezultate mult mai bune decat o campanie traditionala de marketing sau una de marketing direct.
Explicatia este simpla: intr-o convorbire telefonica se pot folosi mai multe arme
decat intr-o oferta tiparita pe hartie. Un argument imbatabil este factorul emotional care intervine in acest tip de comunicare!
Din dorinta de a va oferi si definitia „savanta“ a telemarketingului trebuie sa
precizam ca este vorba de o metoda de marketing direct ce combina serviciile de
telecomunicatii si sistemele de baze de date pentru a comunica cu clientii/potentialii clienti. Este un mijloc de comunicare directa intre o companie si publicul sau tinta, cu scopul bine definit de a vinde un produs/serviciu.
Atentie!
Telemarketingul se deosebeste extrem de clar de mijloacele de comunicare in masa (mass-media) prin mai multe elemente distincte. Cel mai important dintre acestea este faptul ca telemarketingul permite o relatie personala si interactiva cu clientul (avand la baza o oferta).
In aceste conditii, el devine un instrument de dialog cu consumatorul pentru ca, asa cum spuneam, face apel la factorul emotional, determinant in procesul de cumparare. Pentru a exemplifica puterea telemarketingului, va sugeram sa va imaginati urmatorul scenariu.
In casuta dumneavoastra postala a ajuns un pliant in care vi se prezinta, in culori si texte foarte frumoase, noul frigider al companiei X. Vi se ofera detalii legate de caracteristici tehnice si pret, ramane doar ca dumneavoastra sa decideti.
Cum ar fi fost insa in situatia in care o voce placuta v-ar fi intrebat: va place sa beti un pahar de sampanie rece/suc natural de portocale dupa o zi de munca, doamna/domnule?
Raspunsul ar fi fost, fara nici o indoiala, da. Imediat, vocea v-ar fi informat ca noul model, pe langa faptul ca beneficiaza de racire cu aer, raceste bauturile intr-un timp de patru ori mai rapid decat modele traditionale si face cuburi de gheata in doar trei minute? V-ati decide mult mai usor sa cumparati produsul respectiv, nu-i asa?
Asadar, aceasta este forta telemarketingului!
Autor: Florin Campeanu
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212