Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon
de Manager.ro la 17 Iul. 2009
Urmareste-ne pe Google News
vanzaribeneficii


            Cum sa evitati 8 situatii in care puteti pierde un client la telefon 
 
Imaginati-va ca sunati la aeroport pentru a va cumpara un bilet de avion. La celalalt capat la firului va raspunde o voce plictisita dupa cateva ora de munca, de la care trebuie sa smulgeti cu clestele informatii despre zbor.


Sunteti dispus sa sunati si a doua oara pentru a cumpara bilete de la respectiva companie sau va indreptati spre concurenta? 
 
Fidelizarea clientilor printr-o simpla convorbire telefonica este o adevarata provocare.

Totusi, cu o voce calda, prietenoasa din care sa se inteleaga ca sunteti gata sa oferiti ajutor, cu siguranta va veti fideliza clientii si le veti castiga increderea. 

Cum sa vindeti orice, oricui. AZI!!! Cand nimeni nu cumpara. Aflati acum cele mai noi strategii si tehnici de vanzari.

 
Iata 8 situatii care trebuie evitate in timpul unei vanzari prin telefon.
 
1. Intampinarea clientul cu un salut rece.

Cu un salut rece si neprietenos puteti pierde atentia partenerului dumneavoastra de discutie. Acesta va ramane cu impresia ca v-a deranjat de la o alta activitate. Incercati sa intampinati persoana de la celalalt capat al firului cu un salut cald si prietenos. Apoi, spuneti numele companiei pe care o reprezentati si prezentati-va si dumneavoastra.
 
Folositi formulari de genul:
"Mega Time, buna ziua. Sunt Cristian Pavel, cu ce va pot ajuta?" Sau …"cu ce va pot fi de folos?"
 
2. Intreruperea discursului clientului.

Odata ce l-ati invitat sa va spuna cu ce ii puteti fi de folos, trebuie sa il ascultati pana la capat. Acultati in mod activ doleantele clientului pentru a afla cum il puteti ajuta. De obicei, acestea sunt exprimate inca din prima fraza. Apoi, raspundeti printr-o fraza care dovedeste ca l-ati auzit. 
 
De exemplu:

-"M-ar interesa costul unui aparat de aer conditionat. Doresc sa cumpar mai multe bucati pentru firma in care tocmai m-am mutat si am nevoie de un pret estimativ.

- Desigur, va putem furniza un pret estimativ. Va voi face legatura la departamentul vanzari unde puteti vorbi cu domnul Marian Popescu". 
 
3. Un ton plictisit.

Din moment ce nu aveti posibilitatea sa va priviti drept in ochi partenerul de discutie, cei mai importanti indicatori care masoara calitatea comunicarii sunt vocea si tonul. Daca zambiti, chiar si atunci cand vorbiti la telefon, clientul va simti. Starea dumneavoastra va fi transmisa si persoanei de la celalalt capat al firului.
 
Fiti pozitiv si plin de entuziasm. Imaginea pe care si-o formeaza clientul despre persoana care raspunde la telefon in numele companiei este imaginea pe care clientul o are fata de companie. 
 
4. Putine intrebari ajutatoare.

Cheia vanzarii prin telefon este castigarea si mentinerea atentiei clientului. Accentul se pune pe voce, dar si pe intrebari. Este o abilitate necesara tuturor celor care trebuie sa raspunda la apelurile clientilor. In acest sens, folositi intrebarile deschise. Acestea stimuleaza raspunsurile mai detaliate si stimuleaza conversatia. 
 
Intrebare inchisa: Aveti o pensie privata? Intrebare deschisa: "Ce s-ar face familia dumneavoastra daca ata ramane fara venituri?"

Clientul va raspunde fie da, fie nu. Daca raspusul va fi negativ, cu greu mai puteti continua discutia. Clientul va incepe sa va povesteasca. Cu siguranta veti gasi un "carlig" de care sa va agatati pentru a continua conversatia.
 
5. Folosirea abordarii directe.

Abordarea directa seamana foarte mult cu o intrebare inchisa. In acest caz, raspunsul poate fi ori afirmativ, ori negativ si poate limita discutia, fara insa sa ajungeti la ceea v-ati propus. Incercati fie o abordare personalizata, fie o abordare centrata pe produs sau serviciu, recomandate de autorii Tony Buzan si Richard Israel. 
 
Exemplu:
 
Abordarea personalizata Abordarea centrata pe produs sau servicii
"Buna ziua, doamna Grant. Cum vi se pare noua dumneavoastra slujba?"

Acest stil de abordare ii arata clientei ca ati recunoscut-o imediat, ca ii cunoasteti numele, ca stiti ce a facut in ultimul timp.
Ii da senzatia ca beneficiaza de un tratament special.

Creati o atmosfera destinsa si prietenoasa. 
"Va sun in legatura cu noul nostru produs care se vinde foarte bine".

Procedeul de abordare se foloseste pentru promovare, este de tip informativ si indreapta atentia clientului direct asupra produsului sau serviciului oferit de dumneavoastra.
 
6. Utilizarea cuvintelor din jargonul companiei.

Daca ii turuiti clientului la telefon in termini specifici companiei dumneavoastra,  sau ii vorbiti minute in sir despre regulile din compania dumneavoastra, sigur se va plictisi repede. Exprimati-va ideile in cuvinte cat mai simple.

7. Inexistanta unor solutii alternative

Daca este imposibil sa raspundeti solicitarii clientului, oferiti-i solutii alternative. Pot fi acceptate, numai sa fiti gata sa i le oferiti.

De exemplu, daca persoana de la celalalt capat al firului este grabita, propuneti-i sa o sunati mai tarziu, intr-un momentul potrivit pentru ea.
 
Respectati-va angajamentul si reveniti cu acel telefon. Altfel, compania dumneavoastra tocmai si-a pierdut credibilitatea si este posibil sa primeasca recomandari neplacute. 
 
8. Intarzierea rezolvarii obiectiilor.

Odata ce ati povestit despre produsul sau serviciul dumneavoastra, asteptati-va la obiectii din partea clientului. Cu cat le solutionati mai repede, cu atat clientul va fi mai lamurit. 
 
Pot fi obiectii legate de pret. In acest caz, este bine sa aflati care este termenul de comparatie folosit de client. Iar ca sa depasiti obiectiile, prezentati beneficiile  produsului dumneavoastra.

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x