Ajutati-va clientii sa ia rapid o decizie
afacerivanzariavantaje
Ajutati-va clientii sa ia rapid o decizie
In afaceri, doua lucruri consuma cu nesat timpul: sedintele si procesul de adoptare a unei decizii. Pentru ca a-ti asuma o decizie nu este deloc o treaba usoara pentru majoritatea dintre noi.
De ce atat de multi oameni nu reusesc sa ia usor o decizie?
Pentru ca sunt nehotarati, iar deasupra capului lor sta securea denumita "frica": frica de a nu gresi, de a nu pierde ceea ce au, de a nu suferi, de a nu face o alegere gresita etc. Si astfel, in loc sa mearga mai departe, ei raman paralizati in nemiscare.
Prin urmare, daca vreti sa ajungeti departe in
afaceri, trebuie sa stapaniti perfect arta de a lua rapid o decizie si, in acelasi timp, sa stiti sa va ajutati clientii sa ia o decizie favorabila in ceea ce va priveste.
Amanarea unei decizii este cauzata de existenta unui aspect insuficient clarificat. In
vanzari, acest aspect se numeste obiectie. Si ori de cate ori incercati sa vindeti ceva va izbiti de obiectiile clientilor.
Nu va propuneti sa le rezolvati pe toate, pentru ca nimeni nu este in stare de acest lucru. Pretentiile si conditiile clientilor sunt fara de sfarsit. Dar straduiti-va permanent sa rezolvati cat mai multe dintre acestea.
Acest obiectiv este usor de indeplinit daca va cunoasteti produsul foarte bine si stiti exact care sunt toate avantajele de care clientul se va bucura daca se va decide sa cumpere ceea ce ii propuneti. Repet, toate avantajele, nu caracteristicile produsului.
Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca oamenii cumpara intotdeauna AVANTAJELE care se regasesc sub umbrela unui produs atunci cand aleg produsul respectiv. Iar daca vreti ca clientii dvs. sa ia rapid o decizie in ceea ce priveste oferta dvs., atunci vorbiti-le despre avantaje.
Spre exemplu, daca vindeti computere unor oameni care nu au habar de ele nu va nauciti clientii cu specificatii tehnice imposibil de priceput, ci cu AVANTAJE: cu acest computer puteti juca ultimele jocuri aparute pe piata, puteti stoca 50 de filme, puteti naviga fara probleme pe Internet, puteti memora 1.000.000 de minute de muzica in format mp3 etc.
In concluzie, pentru ca clientii dvs. sa ia rapid o decizie in ceea ce priveste oferta dvs., cele mai mari sanse de succes in
afaceri le aveti daca le vorbiti despre ceea ce au ei de castigat daca accepta oferta dvs., mai exact daca le vorbiti despre avantaje.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari