25 de sfaturi utile pentru a incheia cat mai multe vanzari
firmebanivanzariafaceri
25 de sfaturi utile pentru a incheia cat mai multe vanzari
1. Amintiti-va cine este "seful"!
Nu sunteti dumneavoastra! Oricat de rau ar suna, vanzarile nu mai presupun de mult faptul de a determina cumparatorul sa faca ceea vrei, sa se lase condus, sa cumpere ceea ce intentionezi sa ii vinzi.
Cumparatorul este "patronul". El stie/decide de ce anume are nevoie. Ceea ce face necesare, din partea dumneavoastra, cantitati apreciabile de rabdare si o mare capacitate de ascultare.
2. Procedati astfel incat telefonul sa va sune.
Nu este vorba despre cate telefoane dati. Important este cate primiti! Aceasta face diferenta. Scopul in vanzari este intotdeauna acela de a face astfel incat cumparatorului sa ii deveniti necesar(a) (dincolo de produsul de care are nevoie si pe care i-l oferiti).
3. Deveniti un brand.
Nu actionati si interactionati ca orice alt specialist in vanzari. Dezvoltati-va propriul dumneavoastra stil si creati o identitate proprie, unica, care sa va apartina integral. Ce v-ati dori sa gandeasca clientii atunci cand se gandesc la dumneavoastra? Ce anume va scoate in relief intr-un tablou deja supraaglomerat de peisaje? Ce anume va face/va poate face unic(a)? Obiectivul numarul unu este acela de a deveni o "figura" memorabila.
4. Deveniti cunoscut(a) prin si pentru ideile dumneavoastra.
Folositi orice idee buna pentru a intra in contact cu clientii. Acestia vor aprecia intotdeauna o idee sclipitoare, care ii poate ajuta sa isi solutioneze problemele.
5. Urmariti clientul, nu il scapati din ochi!
Majoritatea vanzarilor nu sunt dublate de un efort sustinut indreptat catre promovarea altor produse. Si aceasta intr-o perioada in care cumparatorilor le ia din ce in ce mai mult timp sa se hotarasca asupra unui produs. Nici un specialist in vanzari nu isi doreste sa piarda un client in favoarea unei firme concurente.
Tocmai de aceea, este vital sa mentineti contactul cu clientii dumneavoastra. Daca au cumparat, aceasta inseamna ca trebuie sa mai cumpere - aceasta este deviza! Nu pierdeti nici o clipa contactul cu cumparatorii dumneavoastra.
6. Fiti intotdeauna accesibil(a).
Faptul de a fi accesibil(a) este o prioritate. Nu exista nici o valoare intermediara atunci cand vine vorba despre comunicare - ori esti accesibil, ori nu!
In cazul in care clientii nu reusesc sa va gaseasca atunci cand au nevoie de dumneavoastra, fiti sigur(a) ca vor gasi rapid un concurnt accesibil.
7. Fiti sincer(a) cu clientii.
Exagerarile, "umflarea" mediatica a produselor/serviciilor nu foloseste la nimic. Din contra, este contraproductiva. Ceea ce le trebuie cu adevarat clientilor sunt cunostintele si experienta dumneavoastra. Acestea va asigura valoarea. Respectul se naste atunci cand oferiti raspunsuri clare si directe.
8. Actionati intotdeauna in interesul clientului.
"Fapte, nu vorbe!" - Este ceea ce cer toti clientii. Doar pentru ca doriti sa vindeti un produs, aceasta nu inseamna automat si ca respectivul produs este potrivit pentru si dorit de orice cumparator.
Mesajul este urmatorul: "O vanzare proasta este mai rea decat o vanzare lipsa"!
9. Faceti-va cunoscut(a) pe piata.
Nimeni nu isi poate dori sa aiba de a face cu o companie necunoscuta, un produs necunoscut sau un specilist in vanzari necunoscut. Merita tot efortul depus pentru a deveni cunoscut(a) in domeniul propriu de activitate. O cat mai buna vizibilitate atrage automat mai multe intalniri de afaceri si mai multi cumparatori.
10. Prospectati in mod constant piata.
Nu va opriti niciodata din aceasta activitate. Identificati in permanenta acele persoane cu care doriti sa faceti afaceri. O baza de date ampla constituie temelia oricarei activitati de vanzare de succes. Intrati si ramaneti in legatura cu cat mai multi potentiali clienti. Sprijinindu-va pe o baza de date spatioasa, veti reusi sa comunicati mai usor si mai rapid.
11. Creati-va viitorul!
In timp ce va ganditi la vanzarile pentru luna in curs, creati-va propriul viitor adaugand in permanenta nume in baza dumneavoastra de date. Poate ca aceste persoane nu vor ajunge sa va fie clienti decat peste unul, doi sau cinci ani. Merita insa incercarea. Merita sa le saditi informatii despre dumneavoastra si despre produsele/serviciile pe care le oferiti.
Cu cat vor afla mai multe lucruri pozitive despre dumneavoastra, cu atat mai mare va fi probabilitatea de a va deveni clienti.
12. Luptati impotriva comoditatii.
Daca prospectati in mod constant piata, nu veti mai avea timp de pierdut cu apeluri telefonice inutile, care arareori reusesc sa atraga un client.
13. Deveniti indispensabil(a) pentru clienti.
Daca nu au nevoie de dumneavoastra, aceasta inseamna ca nu au nevoie nici de
ceea ce vreti sa le vindeti. Cautati in permanenta cai pentru a reprezenta o resursa
indispensabila atat pentru clienti cat si pentru clientii potentiali.
Oferiti, din belsug, informatie. Ajutati-i cu adevarat sa se descurce mai bine.
14. Nu scoateti potentialii clienti din priza!
Nu va bazati pe ideea ca un client va fi imediat pregatit sa cumpere doar pentru ca i-ati prezentat cat mai convingator calitatile produsului. Vanzarile de succes presupun o activitate bidirectionala.
Trebuie sa ramaneti in legatura cu vechii clienti, cu care ati vorbit dar care inca nu au cumparat, dar este necesar, in acelasi timp, si sa cautati alte persoane care v-ar putea achizitiona produsul/serviciul.
15. Nu confundati activitatea cu actiunea.
Foarte multi directori de vanzari pierd timpul cu intalniri neproductive, apeluri telefonice in exces, pranzuri si cine de afaceri fortate. Toate acestea se transforma in activitati-balast, de care nu este nevoie si care sunt mari consumatoare de timp, energie si bani.
Activitatea te poate uneori impiedica sa treci la actiune! Tot secretul este sa pastrati legatura cu potentialii clienti, oferindu-le in permanenta noi raspunsuri, si sa va largiti neincetat baza de date.
16. Faceti stiri.
Deveniti o sursa de informatie. Discutati cu editori ai unor reviste/ziare locale, regionale sau nationale axate pe subiecte de comert, economie si industrie. Intrebat-i cu ce le puteti fi de folos. Puteti scrie articole scurte care sa le ofere cititorilor informatii pretioase si care sa le atraga atentia asupra companiei dumneavoastra.
17. Fiti interesant(a).
Cu griul si ternul nu o poate nimeni scoate la capat. Daca va pierdeti in peisaj, va confundati cu acesta, atunci nimeni nu va va observa. Folositi, de pilda, carti de vizita mai deosebite sau deveniti cunoscut(a) prin faptul ca oferiti, la intalnirile de afaceri,
pixuri/stilouri de calitate. Faptul de a atrage atentia va va ajuta sa iesiti din desis.
18. Patrundeti in mintea clientului.
Spatiul dumneavoastra de lucru, locul dumneavoastra de munca este in interiorul mintii clientului. Daca stiti ce anume se petrece acolo, puteti fi cu adevarat de ajutor si prezenta va va fi cautata. Cu alte cuvinte, agenda si prioritatile clientului sunt cele care trebuie intotdeauna sa primeze.
19. Trebuie sa stiti cand sa spuneti "Nu".
Toti cei care lucreaza in cadrul departamentelor de vanzare sunt inclinati, prin insasi natura meseriei lor, sa spuna, intotdeauna, "Da". Sunt insa si momente cand asa ceva este imposibil. Faptul de a spune ceva de genul "Nu va putem ajuta direct in aceasta privinta." va construi credibilitate. Mai ales daca pasul urmator este acela de a gasi pe cineva care sa poata rezolva problema clientului.
20. Deveniti cunoscut(a) pentru cunostintele dumneavoastra.
Mult prea des, specialistii in vanzari gasesc un soi de savoare ciudata in a-si ascunde cu obstinatie cunostintele si experienta din calea clientilor. Dimpotriva, este bine sa deveniti cunoscut(a) pentru ca stiti foarte bine ceva, pentru ca posedati un bagaj mare de cunostinte de calitate intr-un anumit domeniu, iar nu doar pentru ca vindeti ceva. Daca nu va percep valoarea, clientii va vor parasi pentru un concurent mai locvace.
21. Organizati-va si ramaneti asa!
Sigur ca nimeni nu iubeste din cale afara de mult hartogaria! Cu toate acestea, trebuie mereu tinut cont de faptul, extrem de simplu, ca: "Tot ceea ce nu pui pe hartie (sau in memoria computerului) nu exista!".
Multi specialisti in vanzari se mint pe ei insisi, eludand realitatea si refugiindu-se in diverse lumi fantastice (despre care le place sa creada ca ar avea substanta reala). Asa este! Le plac aceste copilarii... Le place sa se pacaleasca pe sine si pe toti cei cu care intra in contact. Dar tot copiii mai au o vorba: "Las-o balta!".
Visarea la caii verzi de vandut si de gasit pe peretii fanteziei este contraproductiva. Ea chiar trebuie "lasata balta". Doar astfel vor spori vanzarile.
22. Prezentati propuneri personalizate.
Propunerile nu trebuie in nici un caz sa fie, toate, la fel, chiar daca este vorba despre
acelasi produs/serviciu. Mesajele "instant", ca si cafeaua "instant, sunt bune prin rapiditatea lor si proaste prin calitatea scazuta a aromei.
Apropierea de cumparator trebuie sa fie cat mai personala. Cheltuiti timp pentru a crea mesaje personalizate. Rugati pe cineva in care aveti incredere sa le citeasca, sa le faca recenzia.
23. Fiti entuziast(a).
Indiferent ca este vorba despre tonul vocii, despre modul in care va miscati si gesticulati, ori despre expresiile fetei, toate acestea trebuie sa exprime, sa radieze entuziasm.
Oamenii isi doresc intotdeauna sa faca afaceri cu persoane pozitive, incantate sa lucreze in respectivul domeniu, care demonstreaza in acest fel ca le place ceea ce fac.
24. Recunoasteti atunci cand gresiti.
Erori vor apoarea intotdeauna. Nimeni nu le poate evita la modul absolut. Ele se ivesc chiar si atunci cand ne luam cele mai sofisticate masuri de precautie. Cu atat mai mult cu cat totul se desfasoara extrem de rapid, necesitand mereu reactii prompte.
Nu este vorba despre a ne harjoni cu erorile, de a incepe sa le savuram de parca am manca o savarina insiropata. Pur si simplu, atunci cand se intampla, trebuie sa recunoastem deschis si sa ne propunem eliminarea erorii. Este inca un pas inspre dobandirea unei credibilitati veritabile.
25. Faceti in asa fel incat vanzarea sa se intample!
Faptul de a vinde nu se refera la "a incerca". Aici se traseaza linia de demarcatie intre
"staruri" si jucatorii de mana a doua. Este diferenta dintre cei care ies afara pe usa
imediat ce orologiul bate si cei care prefera sa isi asume responsabilitatea pentru proiecte mari.
La o analiza finala, "a face lucrurile sa se intample" este definitia si chintesenta oricarei vanzari. Intr-un cuvant, este vorba despre hotarare.