3 tehnici de negociere in afaceri si in marketing
afaceritehnici de negocieremarketingvanzari
3 tehnici de negociere in afaceri si in marketing
Piata Marketing - Negocieri curioase
Trei episoade de vanzari ce au in centrul lor pretul, extrase din cartea "Mari vanzari, mari vanzatori" de Robert L. Shook
Cele 3 tehnici de negocieri in afaceri sunt:
1. O situatie amuzanta este relatata de celebrul consultant Zig Ziglar, chiar daca intamplarea il surprinde in rolul celui care a fost convins si nu al celui care a convins.
El si sotia lui cautau sa cumpere o casa in Dallas si isi fixasera un buget maxim. Intr-o buna zi, sotia, entuziasmata, i-a vorbit despre o casa magnifica care ar fi fost ideala pentru ei. "Dar cat costa?" a intrebat Ziglar. Casa costa… cu 18.000 de dolari mai mult decat promisesera ca vor cheltui. Sotia nu l-a lasat insa prea mult sa reflecteze: "Scumpule, cat timp crezi ca vom locui in Dallas?". "Nu mai putin de 30 de ani", a raspuns el. "Bine – a reluat ea – 18.000 de dolari impartit la 30 face 600 de dolari pe an, adica 50 pe luna, adica un biet dolar si 70 de centi pe zi. Scumpule, tu n-ai cheltui un dolar si 70 de centi pe zi, pentru a avea o sotie fericita, in loc de o simpla sotie?".
Si Ziglar incheie povestirea: "Cred ca v-ati dat seama unde locuiesc astazi".
2. James McEachern vindea costume barbatesti de foarte buna calitate, dar clientii, cand auzeau pretul, destul de piperat, aveau un moment de ezitare.
In momentul acela, strategia lui McEachern intra in actiune. "Domnule Smith, afirmati pe drept cuvant ca acest costum costa cu 150 de dolari mai mult decat unul de la concurenta. Ei bine, daca il cumparati acum, eu va scriu pe loc un cec de 150 de dolari, postdatat cu 60 de zile. Prin urmare, dupa 60 de zile veti putea incasa cecul meu, daca veti considera ca haina nu valoreaza mai mult decat cea a concurentei".
Conform spuselor lui McEachern, acest truc i-a adus multe vanzari si nimeni nu i-a incasat vreodata cecul.
3. Firma Blake vindea, din usa in usa, carti de psihologie infantila.
Intr-o zi, o agenta a firmei a nimerit acasa la Mary Kay, o tanara mama, care s-a aratat entuziasmata de oferta. Totusi, dupa comunicarea pretului, lucrurile au intrat in impas: "Cincizeci de dolari? Imi pare rau, dar am aceleasi posibilitati sa cumpar cartile pe cat as avea sa merg pe Luna. Chiar nu mi le pot permite".
In acel moment, vanzatoarea a avut o intuitie si i-a propus clientei: "Haideti sa facem asa: dvs. o sa vindeti zece seturi de carti pentru mine si eu o sa va dau un set in schimb". Nu numai ca Mary Kay a reusit acest lucru si si-a inceput cariera de vanzare, dar astazi se afla in fruntea unei intreprinderi ce-i poarta numele, Mary Kay Cosmetics, cu o cifra de afaceri de doua miliarde de dolari pe an.
Acestea au fost cele 3 tehnici de negocieri in afaceri si in marketing, va urez succes in afaceri si nu numai!
Cristian Gerea