Si Hyundai cere explicatii FIFA legate de Qatar 2022
hyundaiqatar 2022coruptiesonycoca-cola
Dupa Adidas si Sony, Hyundai, un alt partener al FIFA, si-a exprimat speranta ca va fi deschisa o ancheta aprofundata privind acuzatiile de coruptie legate de atribuirea Cupei Mondiale de fotbal 2022 Qatarului.
"Avem incredere in FIFA pentru a lua in serios aceste afirmatii, iar Camera de investigatii a comitetului de etica sa realizeze o ancheta aprofundata", a declarat constructorul auto sud-coreean intr-un comunicat, citat de Agerpres.
Constructorul coreean a aratat ca sustine fotbalul pentru ca este un sport care-i uneste pe oamenii din lumea intreaga si este convins ca Mondialul este evenimentul ideal pentru a atinge acest obiectiv.
Intr-un comunicat publicat ieri, si Sony anunta ca spera ca va fi deschisa o ancheta adecvata vizand informatiile de coruptie.
"Continuam sa speram ca FIFA adera la principiile sale de integritate, de etica si de fair-play in ansamblul operatiunilor sale", a precizat Sony.
Sony si Hyundai sunt printre cei sase parteneri principali ai FIFA, alaturi de Adidas, Coca Cola, Emirates si Visa.
Cele sase companii contribuie impreuna cu sute de milioane de dolari la venitul FIFA.
Este un lucru foarte rar ca marii sponsori ai FIFA sa se exprime in legatura cu activitatea Federatiei, dar tocmai renuntarea la tacere arata ca sunt foarte nelinistiti de situatie.
Reactiile lor au aparut dupa dezvaluirile publicate de ziarul Sunday Times, care sustine ca a obtinut numeroase documente ce dovedesc ca fostul membru al comitetului executiv FIFA, Mohamed Bin Hammam, a facut plati de circa 5 milioane de dolari unor inalti oficiali in schimbul votului pentru Qatar.