Maria Sharapova isi joaca sansa in antreprenoriat
maria sharapovatenisafacerimodadulciuriantreprenoriat
Cea mai bogata sportiva din lume spera sa transpuna succesul din tenis in afaceri. Maria Sharapova, care nu este doar o atleta de exceptie, ci si una foarte frumoasa, a jucat duminica primul sau meci la Wimbledon; tenismena a vorbit pentru BBC News despre afacerea sa, faptul ca nu se va mai implica atat de puternic in sport si ambitiile pe termen lung.
Are doar 26 de ani si face primii pasi in lumea business-ului, prin infiintarea propriului brand si construirea unei cariere in afaceri, mizand pe dulciurile Sugarpova, lansate de curand in Anglia.
Discutam despre cea mai recenta lansare la nivelul unei tari, Sharapova sperand sa devina una din cele mai importante producatoare de dulciuri din lume.
"Afacerile si sportul sunt cuvinte foarte competitive si vreau sa fiu cea mai buna in ambele domenii", spune campioana Wimbledon-ului din 2004.
Fara sport?
Sharapova spune ca produsul sau, dezvoltat cu proprii bani, este inceputul infiintarii unei companii, pentru momentul in care va parasi lumea sportului.
"Cand m-am ranit in timpul unui meci, am avut sansa sa meditez asupra optiunilor pe care le pot explora dincolo de tenis", spune frumoasa sportiva, referindu-se la perioada 2008-2009, cand a suferit o operatie la umar, fiind nevoita sa stea noua luni pe tusa.
I-au trebuit doi ani sa creeze dulciurile, care au fost lansate in 2012 in SUA si apoi in alte state din lume. Potrivit Forbes, Sharapova are o avere (obtinuta din cariera) de 26 milioane dolari si este al 22-lea cel mai bine platit sportiv din lume si prima in categoria femeilor sportive.
"Sunt doar cifre", spune Sharapova, mentionand ca nu castigul financiar a fost dorinta ei primordiala, pentru a urma o cariera de antreprenoare in universul dulciurilor.
Maria invoca responsabilitatea financiara. "Vreau sa construiesc si eu ceva al meu, dincolo de tenis", spune sportiva.
Sponsorizari
Sharapova a colaborat, de-a lungul timpului, cu branduri precum Porsche, Nike, Tag Heuer, Evian, Cole Haan, Head si Samsung, care au "curtat-o" dintotdeauna pe castigatoarea a patru turnee de Grand Slam.
"Am multa experienta cu brandurile respective", spune Sharapova. A creat o linie de pantofi pentru Cole Haan si balerinii Sharapova s-au numarat printre cele mai vandute produse de incaltaminte.
Pentru Tag Heuer, a proiectat o linie de ochelari de soare; de asemenea, Maria a avut propria linie dedicata fanilor si profesionistilor din domeniul tenisului, lansata de Nike; echipamentele au fost folosite de alte sase atlete din cadrul WTA.
Sharapova a colaborat cu faimosul arhitect Frank Gehry pentru a lansat o linie de bijuterii pentru Tiffany.
"Moda si produse cosmetice"
"Ma intereseaza moda si produsele cosmetice, pot merge si in aceasta directie cu brandul meu", spune Sharapova. Lansarea unei companii de dulciuri, intr-un moment in care multe tari se lupta cu obezitatea, ar putea parea riscanta. "Sunt sportiva, stiu cat de importanta este intretinerea fizica si cunosc "reteta" unui stil de viata sanatos", precizeaza Sharapova. "La sfarsitul zilei, totul va fi bine, daca abordezi totul cu moderatie".
Sharapova va aplica tacticile psihice folosite in tenis in lumea afacerilor. "Voi revenit mereu cu placere la Wimbledon, voi juca in arena centrala. Este un turneu special pentru mine", conchide Maria Sharapova.