Acesta este doar unul din rezultatele unui raport realizat de IDC, prezentat miercuri. Studiul a avut un esantion de 7.446 utilizatori de iPhone si Android din SUA, cu varsta cuprinsa intre 18 si 44 de ani - reprezentativ pentru 50% din populatia care utilizeaza smartphone-uri; acestia au raspuns la intrebari legate de modul in care folosesc telefoanele inteligente, intr-o saptamana de zile din luna martie.
In functie de perspectiva ta, multe din rezultate sunt fie deprimante, fie confirma ceea ce deja cunoastem. De exemplu, se pare ca 79% dintre utilizatorii de smartphone-uri isi folosesc dispozitivele in cele 15 minute de la trezirea de dimineata. Majoritatea - 62% - nu asteapta nici macar 15 minute si isi verifica imediat telefoanele. (in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, procentajul creste la 89%, respectiv 74%).
Tinand cont de faptul ca studiul a fost sponsorizat de Facebook, cele mai multe intrebari se concentreaza asupra retelelor de socializare. Facebook este a treia cea mai populara aplicatie de pe smartphone-ul acestora, dupa email si browser. Totusi, 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri sunt vizitatori frecventi de Facebook - jumatate dintre ei isi verifica zilnic profilul.
Momentul de aur pentru Facebook este seara, inainte de culcare (dupa modelul "luati o tableta de Facebook inainte de culcare..."). Dar orice moment al zilei este potrivit pentru Facebook: in medie, accesam aplicatia Facebook de 13,8 ori pe zi (2 minute si 22 secunde de fiecare data). Timpul mediu zilnic pe care il petrecem pe dispozitivele mobile - doar prin intermediul smartphone-ului - este de o jumatate de ora. Asta inseamna o cincime din timpul total pe care il petrecem in scopul comunicarii; (ne petrecem mai mult timp ca sa trimitem SMS-uri). In weekend-uri, ne verificam mai des Facebook-ul, decat aplicatia de mesagerie SMS a telefonului.
Orice loc este bun pentru verificarea profilului de Facebook. 46% dintre utilizatori stau pe Facebook in mall-uri, hypermarket-uri si alte deplasari; 48% folosesc Facebook-ul la sala de fitness. Chiar si cand pregatesti micul dejun (47%) poti verifica profilul de Facebook (astepti sa-ti dea "ping" cuptorul cu microunde?).
50% dintre utilizatorii de smartphone-uri isi verifica Facebook-ul la film. Speram ca fac acest lucru in timpul reclamelor. Ce facem cel mai des pe Facebook? Verificam News Feed-ul. Restul timpului il dedicam mesageriei pe Facebook si postarii de actualizari. Jumatate dintre utilizatorii de Facebook sunt preocupati de jocuri pe telefon, pe care le acceseaza de cateva ori pe zi.