Utilizatorii de internet vor sa fie invizibili si se tem mai mult de reclame decat de guvern
companiipew research centerwashingtonraspunsuriutilizatoriinternet
Scandalul generat de practicile de supraveghere desfasurate de NSA-ul american se afla in plina ascensiunea la Washington, dar cei mai multi utilizatori de internet se tem indeosebi de jucatorii din publicitate si reclamele lor, ci nu de guvern, sugereaza un studiu Pew Research Center.
9 din 10 utilizatori sau 86% dintre respondentii Pew, incearca sa isi stearga urmele de pe internet, dupa ce navigheaza in spatiul virtual. Ei isi sterg istoricul navigarii sau folosesc un calculator din salile de internet, pentru a naviga in tihna. 55% dintre cei intervievati au sters istoricul navigarii pentru a evita unii oameni, organizatii sau ochiul vigilent al guvernului, releva studiul celor de la Pew.
Nu-i de mirare ca utilizatorii de internet se tem de hackeri si infractori. A doua teama a lor este legata de firmele de publicitate care vor sa le colecteze informatiile - 28% dintre utilizatori au incercat sa-si ascunda activitatea si datele de advertiseri. 19% dintre utilizatori au evitat o serie de oameni sau prieteni. Intre timp, doar 5% dintre respondenti au incercat "sa se puna la adapost" de guvern.
Chiar si atunci cand isi sterg toate urmele, utilizatorii de internet sunt constienti ca nimic nu este eliminat definitiv, ci urmele raman, undeva, pe servere.
21% dintre utilizatorii de internet au inregistrat o intruziune in conturile personale de email sau cele social media
12% au fost hartuiti sau agresati verbal in mediul online
11% au fost "vaduviti" de informatiile personale, inclusiv de SSN-uri (CNP-ul american), datele cardurilor de credit/datele bancare
6% au pierdut bani, dupa ce au cazut victime unor escrocherii online
6% si-au compromis reputatia din cauza activitatilor iresponsabile de pe internet
4% au fost in pericol FIZIC, in urma activitatii online
Studiul a fost realizat de compania Pew Research Center din Washington si a inclus 800 de raspunsuri ale unor utilizatori de internet, intervievati telefonic intre 11-14 iulie 2013, de Princeton Survey Research Associates.