Top 7 strategii care te vor ajuta sa cresti audienta pe Facebook
audienta facebookstrategie facebookmodificari facebook
La inceputul anului, Mark Zuckerberg anunta ca Facebook va introduce o multime de schimbari in 2018. Acest lucru nu a facut decat sa starneasca oamenilor de marketing din intreaga lume curiozitatea. La scurt timp, Zuckerberg a adus mai multe clarificari:
11 ianuarie: Continutul postat de prieteni, familie si grupurile din care faci parte va avea mai multa vizibilitate in News Feed fata de continutul postat de companii, anumite marci sau mass media. Acest lucru vrea sa incurajeze interactiunile sociale, intrucat ele sunt mai semnificative pentru oameni decat consumul de continut pasiv.
29 ianuarie: Utilizatorii vor primi pe News Feed mai multe stiri si informatii locale si mai putin nationale sau globale.
31 ianuarie: Mark Zuckerberg a revenit la cele doua anunturi facute initial, cu completarea ca in News Feed va aparea doar ce este credibil, de incredere, pentru a nu dezinforma.
Aceste schimbari au fost facute cu scopul ca oamenii sa comunice mai mult, sa creeze conexiuni personale si sa se implice activ.
Cum afecteaza aceste modificari anuntate de Facebook brandurile, companiile, stirile, oamenii publici?
Nu multe lucruri se vor schimba, insa trebuie sa stii ca nu va mai aparea continutul pe care tu il distribui in News Feed-urile cu care tu esti deja obisnuit.
In acest articol iti prezentam 5 tactici utile pe care le poti incorpora in strategia ta de social media, astfel incat sa supravietuiesti celor mai recente actualizari:
1. Creeaza continut exclusiv pentru Facebook.
Trebuie sa stii ca in spatele anunturilor de pe reteaua de socializare se afla si altceva. Reprezentantii Facebook isi doresc ca oamenii sa ramana online din ce in ce mai mult timp. Practic, echipa Facebook nu vrea ca utilizatorii sa paraseasca platforma, navigand pe site-urile care apar in News Feed. Asta inseamna ca daca tu postezi un continut cu link spre articolul de pe blogul sau site-ul tau, nu va fi deloc favorizat.
Din fericire, nu exista o limita pe Facebook, ceea ce inseamna ca poti crea un continut exclusiv, utilizand cate caractere vrei tu.
2. Apeleaza la postari LIVE
Inca din anul 2016, cand a fost lansat Facebook live, a fost evident ca va fi o mare afacere in viitor. Nu este un secret ca Zuckerberg iubeste continutul video. El a facut si o declaratie in urma cu cativa ani, spunand ca in viitor vom ajunge sa consumam doar continut video.
Studiile arata ca oamenii sunt de 10 ori mai receptivi la live-uri decat la videoclipurile traditionale. Acest lucru se datoareaza probabil faptului ca in timpul live-urilor pot avea loc interactiuni in timp real, lucru imposibil in cazul videoclipurilor.
Tot ce trebuie sa faci este un live, indiferent daca detii un brand, un blog, un site pe un anumit domeniu. Arate-le oamenilor si altceva din afacerea ta. Interactioneaza cu ei direct.
3. Fii relevant.
Pare o idee care nu aduce nimic nou, insa are nevoie de o precizare. Noile actualizari Facebook urmaresc ca oamenii sa interactioneze cu continutul pe care il vad in News Feed. Trebuie sa stii ca e nevoie sa te concentrezi nu doar pe informatiile care te vizeaza pe tine in mod special, ci mai degraba trebuie sa abordezi probleme in interesul comun al oamenilor. In acest mod, ei vor raspunde activ la continutul pe care l-ai publicat.
4. Fii de-al locului
Dupa cum ai citit mai sus, a doua modificare propusa de fondatorul Facebook vizeaza bradurile locale, continut care vine din partea companiilor locale. Este important ca prezenta ta sa fie vizibila in comunitatea din care faci parte, sa discuti anumite subiecte la nivel local. Companiile sunt chiar incurajate sa isi puna amprenta asupra comunitatii prin colectarea unor fonduri, prin participarea la anumite evenimente. Cel mai important este sa stii ce oameni sunt in comunitatea ta, doar in acel moement vei stii cum sa actionezi incat ei sa observe prezenta ta.
5. Fa parte din grupuri si comunitati online
O multime de interactiuni semnificative au loc pe Facebook, dar in grupuri. Se considera ca aceste grupuri sunt formate din prieteni, oameni adunati impreuna care au un interes comun si isi exprima direct ideile si parerile despre anumite subiecte. Companiile pot folosi acest lucru in avantajul lor. Daca, spre exemplu, lucrezi la o agentie de marketing digital, trebuie sa stii ca poti raspandi informatia in mai multe grupuri in care se regasesc oameni cu cunostinte precum SEO, marketing, coppywriting.
Ai mare grija in ce grupuri distribui continutul tau, pentru ca daca este total pe langa tema grupului, risti sa pierzi si oamenii care interactioneaza deja la continutul publicat de tine. Daca postezi continut acolo unde nu ii este locul, vei pierde increderea acestora.
Citeste si: Strategie de imagine: Invata cum sa creezi o impresie buna ... pe Facebook