TOP 20: Cate like-uri au marile companii din lume pe Facebook
topcompaniilikefacebookcoca-colapagini
Facebook a devenit un concurs urias de popularitate. Pentru companiile care utilizeaza reteaua de socializare, totul se reduce la like-urile obtinute de la utilizatori. Pe masura ce tot mai multe branduri adopta strategii de social media, cativa giganti se remarca din multime.
Cine castiga si cine pierde pe Facebook? Chiar daca majoritatea companiilor cu milioane de like-uri sunt foarte cunoscute, exista si exceptii. Companiile mai mici au descoperit ca utilizarea eficienta a Facebook-ului le poate ajuta sa devina extrem de populare.
20. Burberry – 13,2 milioane like-uri
Burberry a lansat recent un site nou, Burberry World. Acesta are menirea de a-i conecta pe clienti cu istoria companiei, prin utilizarea de elemente istorice, muzica, filme si produse. Pagina de Facebook a Burberry ii introduce pe fani in lumea fascinanta a modei si culturii sale. Fanii pot accesa Burberry Acoustic, un set interactiv de videoclipuri si playlist-uri special conceput pentru fani.
19. Levi's – 13,4 milioane like-uri
In ultima vreme, Levi's si-a folosit pagina de Facebook pentru a trece de la imaginea unei companii traditionale la cea moderna. Levi Strauss a fost primul retailer important care a adaugat butonul Like pe site-ul sau comercial si a creat prima experienta de shopping inspirata de Facebook, Levi's Friends Store, scriu cei de la InformationWeek. Fanii pot vorbi despre produsele lor favorite si cele pe care le achizitioneaza, influentand deciziile de cumparare.
18. Zara – 14,2 milioane like-uri
In ultimul an, Zara a incercat sa isi imbunatateasca prezenta sociala prin postari foarte dese pe Facebook. Fiecare mesaj se concentreaza asupra trendurilor de moda. De exemplu, compania actualizeaza Zara Lookbook in fiecare saptamana, luna si sezon. Lookbook este o aplicatie interactiva pe Facebook, care prezinta fanilor fotografii, videoclipuri si aplicatii pentru terminale mobile, concentrate asupra brandului Zara.
17. Disneyland – 14,9 milioane like-uri
Pagina de Facebook a Disneyland-ului ii incurajeaza pe vizitatorii parcului de distractii sa posteze fotografii personale realizate in interior si sa povesteasca experienta traita. Disney le pune la dispozitie in acest sens aplicatia Disney Memories, unde oamenii isi pot construi propriul Disney Park Castle, pe baza amintirilor lor. Comunitatea sociala este deschisa si utila fanilor, care nu sunt constransi sau obligati sa promoveze brandul Disney.
16. Adidas Originals – 15,4 milioane like-uri
Pagina de Facebook Adidas Originals se bazeaza pe sustinerea vedetelor, originalitate si moda, pentru a creste traficul pe reteaua de socializare. Compania organizeaza des concursuri pentru fani, pe teme de creativitate si folosindu-se de angajamentul fanilor pentru produsele Adidas. Cel mai nou concurs a fost Adidas Originals # represent. Fanii au fost rugati sa prezinte videoclipuri, fotografii si fisiere audio, care sa arate pentru ce valori militeaza. Concursul a devenit o platforma publica pentru fani, care si-au prezentat creatiile, manifestandu-si, totodata, apartenenta pentru brandul Adidas.
15. Nutella – 16 milioane like-uri
Pagina de Facebook a Nutella foloseste fotografii pozitive, pentru a interactiona cu fanii celebrei creme de ciocolata cu alune. Abordarea este prietenoasa si a generat un adevarat cult pentru Nutella.
14. Ferrero Rocher – 16,2 milioane like-uri
Ferrero Rocher profita de dragostea oamenilor pentru ciocolata – un element simplu, dar profund uman. Pagina nu genereaza foarte mult continut pentru fani si nici nu incurajeaza interactiunea, bazandu-se insa pe fotografii de efect, bine prelucrate. Compania nu a mai postat un mesaj din 30 martie, cand a anuntat ca si-a schimbat fotografia de coperta. Nu toate companiile sunt insa atat de norocoase.
13. Target – 17,5 milioane like-uri
Pagina de Facebook a Target imbina promovarea produselor cu creativitatea fotografiilor, pentru a atrage sharingul si comentariile fanilor. Un singur mesaj legat de Jocurile Olimpice a adunat 15.630 like-uri, 1.592 comentarii si 231 share-uri.
12. Monster Energy – 18 milioane like-uri
Monster Energy sponsorizeaza multe competitii de sporturi extreme. Cei mai multi fani ai ME sunt barbati. Pagina Facebook a ME interactioneaza foarte des cu celebritatile, prin videoclipuri si mesaje, care ajung virale.
11. Walmart – 19 milioane like-uri
Cel mai mare angajator din SUA a gasit in Facebook un aliat de nadejde. Prin paginile Facebook integrate, care abordeaza orice aspect – de la magazinele individuale la angajati – Wallmart reuseste sa obtina angajamentul de care alte companii nu se bucura. Walmart interactioneaza cu clientii, fanii si raspunde comentariilor acestora.
10. Victoria's Secret – 19,3 milioane like-uri
Victoria's Secret stie ca oamenii vor vizita pagina sa de Facebook dintr-un singur motiv: pentru a vizualiza fotografiile. De exemplu, compania promoveaza un concurs organizat pe Pinterest prin intermediul Facebook-ului, care ii incurajeaza pe fani sa creeze boarduri pe tema Victoria's Secret.
9. Pringles – 20,1 milioane like-uri
Pagina de Facebook Pringles ofera acelasi nivel de creativitate ca si Pringles TV si reclama tiparita, dar prezinta si intrebari, respectiv concursuri, alaturi de continutul respectiv, pentru a genera interactivitate.
8. McDonald's – 21,7 milioane like-uri
Pagina de Facebook McDonald's atrage trafic major prin promovarea celor mai recente parteneriate si campanii, utilizand videoclipuri si fotografii de efect.
7. Skittles – 22,7 milioane like-uri
Skittles mizeaza puternic pe Facebook. Compania a dezvoltat o strategie sociala care oscileaza cu succes intre Facebook si Twitter. Administratorii posteaza filme, jocuri si elemente creative si fanii pot migra rapid intre platforme (reclamele stranii ale Skittles au o prezenta excelenta pe YouTube).
6. Oreo – 27,6 milioane like-uri
Oreo utilizeaza pagina de Facebook a companiei ca si site de facto pentru brand. Strategia Oreo este aceea de a corela continutul generat de fani (precum fotografiile), cu mesajele Oreo, care atrag comentarii.
5. Red Bull – 29,6 milioane like-uri
Red Bull nu este doar o bautura energizanta, ci si o masina de generat continut pe Facebook. Compania creeaza articole in toata regula, povesti si filme, in fiecare zi, incurajand audienta pe Facebook si Twitter. Strategia Red Bull vizeaza atragerea atentiei utilizatorilor si uneori implica si prezenta celebritatilor (cu precadere din domeniul sportiv).
4. Starbucks – 31,3 milioane like-uri
Strategia Facebook este aceea de a dezvolta o relatie excelenta cu clientii, atat in cafenele sale, cat si in afara lor. Compania utilizeaza aplicatii de localizare, precum Four Square. Cei de la Starbucks mizeaza pe o adevarata "strategie Wi-Fi" (care include Starbucks Digital Network), o platforma sociala care mizeaza pe angajamentul fanilor; de asemenea, Starbucks doreste sa demareze, la nivel global, campanii de fidelizare a clientilor. Cu alte cuvinte, Starbucks acopera toate aspectele mediilor de socializare.
3. Converse – 32,7 milioane like-uri
Converse este gazda perfecta a unei petreceri: un ascultator bun, amuzant, inteligent si dinamic. Pagina sa de Facebook intruneste aceleasi caracteristici. Prin derularea unor campanii pe Facebook, precum Show Me Yours, compania dezvolta un dialog necenzurat si original cu fanii.
2. Disney – 37,8 milioane like-uri
Mashable descrie abordarea Disney in legatura cu Facebook ca fiind "cea mai fericita strategie de socializare din lume". Disney nu se vinde, ci se ofera pe Facebook. Fanii interactioneaza cu compania. Compania reuseste sa conecteze pagina sa la un grup de 268 de pagini secundare, unde fanii pot vorbi despre diferite produse, pot posta recenzii si un feedback.
1. Coca-Cola – 47,6 milioane like-uri
Istoria paginii de Facebook Coca-Cola spune totul despre cea mai cunoscuta companie din lume. In urma cu doi ani, doi fani ai companiei erau nemultumiti de lipsa de prezenta a Coca-Cola pe Facebook – astfel incat au infiintat propria pagina. In loc sa ceara inchiderea paginii clonate, compania a decis sa colaboreze cu fanii, la imbunatatirea ei, scriu cei de la FastGush. Compania si-a externalizat o mare parte din continut, mizand pe ajutorul fanilor si artistilor, care genereaza continut video, muzical si editorialistic viral. MarketingWires scrie ca "Coca-Cola doreste ca feedback-ul consumatorilor sa slefuiasca gradul de creativitate a companiei si nu se mai bazeaza pe ideile agentiilor traditionale de publicitate".