STUDIU Microsoft: Cum ne distrage de la munca social media
studiumicrosoftsocial mediamunca
Da, canalele social media, folosite cum trebuie, pot aduce o multime de beneficii pentru o afacere. Insa exista si reversul medaliei. Potrivit unui studiu realizat de Microsoft, retelele de socializare sunt un factor important de distragere a atentiei la locul de munca.
In medie, angajatii sunt distrasi de peste patru ori pe ora de o forma sau alta de social media. Mai mult, circa 45% din sarcinile intrerupte nu sunt reluate imediat de catre angajati. Potrivit cercetarii, un angajat are nevoie de 23 de minute, dupa ce a fost distras de un canal social media, pentru a se reapuca de treaba. Aceste intreruperi costa economia americana 650 miliarde de dolari pe an.
Aproape jumatate (45%) dintre angajati considera ca sefii se asteapta ca ei sa lucreze la prea multe lucruri in paralel. Potrivit studiului, sarcinile facute in paralel dureaza cu 30% mai mult decat daca ar fi duse la sfarsit una dupa alta.
Asta nu inseamna ca platformele social media trebuie evitate
Un
raport, realizat de institutul de consultanta in afaceri McKinsey Global, arata ca pretul anual platit de companii la nivel global din cauza lipsei prezentei liderilor pe canalele social media se ridica la 1.300 miliarde de dolari. S-a ajuns la acest rezultat dupa ce au fost analizate 4.200 de companii din intreaga lume.
De fapt acesti bani nu sunt pierderi, ci castiguri potentiale care nu sunt accesate. Va intrebati acum de ce absenta managerilor de pe Twitter sau Facebook costa. Potrivit McKinsey Global institute, 75% din aceasta valoare vine din "comunicarea si colaborarea mai bune intre companii si in interiorul organizatiilor".