Social media pentru afaceri - 7 strategii de succes
social mediaafaceriseoclienti
O afacere de succes este o afacere care stie sa foloseasca tool-urile de social media. Rezultatele strategiilor de social media pot fi masurate si contribuie la crestrea vanzarilor si extinderea business-ului.
De la implicarea si retentia cumparatorilor, pana la pozitionarea brand-ului si recrutarea celor mai buni specialisti, Social Media este indispensabila pentru succesul unui business de viitor.
1. Implicarea clientilor
Implicarea clientilor poate avea loc atat offline cat si online, pe site-ul companiei, pe canalele de social media sau la evenimentele live organizate de compania respectiva. Implicarea cumparatorilor este unul din factorii-cheie pentru imbunatatirea nivelului de satisfactie si a loialitatii.
Principalii indicatori pentru masurarea implicarii clientilor sunt:
- numarul de followeri pe Facebook, Twitter, etc
- numarul comentariilor pe blogul companiei sau pe Facebook
- numarul de share-uri pe Facebook si de retweet-uri pe Twitter
- review-urile si voturile acordate de clienti
2. Vanzari si profituri
Strategia de Social Media nu creste doar implicarea clientilor, ci si vanzarile. Dell a declarat ca a realizat vanzari de 3 milioane $ prin intermediul cupoanelor acordate pe Twitter. Blendtec si-a crescut vanzarile cu peste 100% in urma unei campanii pe Youtube.
Indicatorii care trebuie masurati: vanzarile care vin direct din Google, vanzarile din cautarile platite si vanzarile directe din social media
3. SEO
Strategia de SEO pentru social media presupune identificarea si incorporarea cuvintelor-cheie targetate in principalele landing pages de pe site-ul companiei.
Cuvintele-cheie trebuie folosite strategic si pe Facebook sau twitter. Monitorizati repostarile pe social media ale continutului de pe site-ul firmei.
4. Intarirea pozitiei de brand
Natura relatiilor publice s-a schimbat odata cu extinderea comunicarii pe canalele de social media. Cei mai buni reprezentanti de relatii publice sunt chiar fanii loiali ai produselor/serviciilor Dvs. Toti indicatorii cu privire la pozitia brandului Dvs. pot fi masurati pe canalele de social media.
5. Retentia clientilor
Afacerile din ziua de azi functioneaza intr-o lume a optimizarii si a retentiei. Monitorizati ratele de retentie atunci cand initiati o strategie de social media. Procentul comenzilor provenite de la cumparatorii care revin ar trebui sa fie majoritar. Identificati clientii fideli si asigurati-va ca le rasplatiti loialitatea.
6. Reducerea costurilor
Efectele recesiunii inca sunt vizibile, de aceea este important sa reducem costurile acolo unde posibil. Una din cele mai bune solutii este sa inlocuim instrumentele traditionale de PR si marketing cu tool-urile de social media.
7. Recrutarea specialistilor
Tinerele generatii de specialisti au crescut in cultura social media. Prin urmare, vor fi atrasi de companiile care gandesc in acelasi mod. Folositi social media pentru a identifica principalii factori de satisfactie in randul angajatilor actuali si folositi-le pentru a crea o strategie de recrutare.
Sursa: socialmedia.biz
Foto: pixabay.com