Sfatul expertului: Angajatii care utilizeaza retele sociale sunt mai productivi
social mediaretele socialeangajati productiviproductivitate
Specialistii in resurse umane arata ca persoanele care utilizeaza retelele sociale la locul de munca sunt mai relaxate si mai productive. Va intrebati cum de este posibil?
Daca stam sa ne gandim mai bine, aceste afirmatii nu ar trebui sa ne surprinda, tinand cont de faptul ca mai mult de jumatate dintre utilizatorii romani de internet (56%) au un cont de Facebook, peste media europeana. Numai in luna septembrie 2015, Facebook a atins un record istoric, un milliard de oameni conectati la retea intr-o singura zi, iar in Romania a depasit pragul de 8 milioane de persoane.
In randul angajatorilor, cei mai multi au impresia ca retelele sociale precum Facebook, Instagram sau Twitter reprezinta o pierdere de timp pentru angajatii lor. Mai multe studii de specialitate demonstreaza ca acesti manageri gresesc. In mod surprinzator, persoanele care utilizeaza retelele sociale in timpul programului sunt cu 9% mai productive decat persoanele care nu folosesc social media, conform studiilor.
Va intrebati cum este posibil? Explicatia este simpla: persoanele sociabile, care se conecteaza constant cu prietenii virtuali interactioneaza mai bine cu colegii de munca si rezolva mai repede si mai bine problemele care apar, potrivit specialistului in Resurse Umane de la HPDI, Andrei Vacaru.
"Chiar daca studiile sustin ca retele de social media pot creste productivitatea unui angajat, cele mai multe companii nu adera la acest punct de vedere. Stigmatul de social networking ca activitate prin care pierzi timp, cu siguranta pare sa domine perceptia celor mai multe companii. Multe firme blocheaza sau monitorizeaza indeaproape aceste site-uri", explica specialistul.
Managerii investesc bugete mari pentru a-si spiona angajatii online
Nu toti angajatorii sunt de acord ca vizitele repetate pe Facebook si Twitter sunt benefice. O firma de avocatura din America a efectuat un sondaj pe mai mult de 100 de angajatori pentru a aduna informatii despre cum social networking a afectat relatiile dintre manageri si subalterni. Studiul, citat de HR Tools, a aratat ca 56% dintre angajatori au monitorizat activitatile online ale oamenilor in timpul orelor de program. 38% au blocat angajatilor accesul la site-urile de social media si 6 % au concediat angajatii care le-au folosit in timpul oreleor de program.
Angajatorii verifica si conturile de social media ale angajatilor pentru a vedea ce anume posteaza acestia despre companiile in care lucreaza. De exemplu, companiile aeriene Virgin Atlantic au concediat 13 angajati pentru postarile nu foarte prietenoase despre companie.
"Intrebarea este daca toate aceste monitorizari sunt cu adevarat utile, dar si mai important, se justifica toate cheltuielile pe care firmele le fac in acest sens? Se cheltuiesc milioane de dolari pe software-uri pentru a bloca site-urile de social networking", mai spune specialistul Andrei Vacaru.
Dependenta de social media, cel mai mare pericol
Mai multe cercetari au aratat ca intr-adevar utilizarea retelelor sociale in timpul orelor de munca poate creste productivitatea. Un studiu realizat de Univesitatea din Melbourne, Australia, a concluzionat ca pauzele scurte pe care le poti lua navigand pe internet sunt benefice pentru creier si maresc puterea de concentrare. Acest studiu a fost efectuat pe persoanele care folosesc social media mai putin de 20% din timpul de lucru.
Pe de alta parte, oamenii care deprind o dependenta de mediul online ar putea fi mai putin eficienti. Medicii psihologi atrag atentia ca orice persoana care petrece mai mult de 2-3 ore/zi pe retele de socializare, neglijandu-si treburile zilnice, semnaleaza o dependenta
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro