Schimbari majore la Facebook in 2019: Platforma nu va mai fi asa cum o stim
whatsappinstagrammessengerschimbari facebook 2019confidentialitate facebooksocial mediacambridge analytica
Dupa un an in care Facebook a fost protagonista unor scandaluri de amploare legate de confidentialitatea datelor utilizatorilor, CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, a decis sa schimbe strategia de functionare a platformei in acest sens. Astfel, Zuckerberg anunta intentia de a se concentra asupra garantarii confidentialitatii pe internet pentru utilizatorii platformei sale
Zuckerberg are asteptari mari de la Messenger si WhatsApp: In cativa ani vor fi principalele moduri de comunicare pentru utilizatorii Facebook
Fondatorul retelei de socializare online a declarat faptul ca viitorul Facebook va fi orientat mai mult spre asigurarea confidentialitatii, aratand ca platformele care vor proteja intimitatea comunicarii vor deveni "chiar mai importante decat cele deschise de astazi".
De asemenea, Zuckerberg este foarte optimist cu privire la viitorul aplicatiilor Messenger si
WhatsApp, spunand ca acestea vor ajunge, in doar cativa ani, principalele moduri de comunicare pentru utilizatorii Facebook.
Facebook lucreaza la un serviciu integrat, care conecteaza utilizatorii Messenger, Instagram si WhatsApp
Nota data publicitatii de Zuckerberg vine in contextul in care Facebook dezvolta un serviciu integrat care va permite utilizatorilor Messenger, Instagram si WhatsApp sa comunice intre ei:
"Astazi, daca vrei sa trimiti un mesaj cuiva de pe Facebook, ai Messenger, pe Instagram, ai Direct, iar pe WhatsApp folosesti aplicatia. Vrem sa le oferim oamenilor o alegere, pentru a-si putea contacta prietenii din aceste retele de pe orice aplicatie pe care o prefera".
"Cred ca viitorul comunicarii se va indrepta spre servicii confidentiale, criptate, de care oamenii pot sa fie siguri ca vor pastra in sfera privata ceea ce isi spun, iar mesajele si continutul nu vor ramane disponibile pentru totdeauna", a afirmat Zuckerberg.
Acesta a oferit detalii despre stadiul in care este proiectul sau, aratand ca are de gand sa se consulte cu experti din afara companiei pentru a depasi problemele legate de securitatea datelor aparute in ultimul an. Noul serviciu ar avea ca prioritate siguranta si criptarea mesajelor private.
"Imi dau seama ca multi nu cred ca Facebook poate sau ar vrea sa stabileasca acest gen de platforma concentrata asupra confidentialitatii, pentru ca, la drept vorbind, nu prea suntem considerati in acest moment o companie cunoscuta pentru implementarea unor servicii care sa protejeze intimitatea si ne-am concentrat mai mult asupra instrumentelor de a deschide comunicarea.
Dar am aratat de multe ori ca putem sa evoluam si sa implementam serviciile pe care oamenii si le doresc, fie ca este vorba despre mesaje private sau despre postarile vizibile doar pentru 24 de ore (stories)", a notat Zuckerberg.
Zuckerberg a spus ca, pe parcursul anului urmator, inca mai sunt multe amanunte si intelegeri de pus la punct pentru a implementa noile principii ale companiei sale si ca demersurile pe care le are in vedere sunt inca in stadii initiale. Compania se angajeaza sa consulte experti, parteneri din industrie si guverne din toata lumea pentru a gasi solutiile cele mai bune.
Noile masuri includ si investigarea modurilor in care sunt facute plati sau cum sunt derulate campaniile publicitare prin intermediul platformei de socializare, intentia declarata fiind aceea de a proteja utilizatorii.
Toate cele trei servicii vor fi criptate
La ora actuala, WhatsApp este singurul serviciu care ofera criptare pe mesaje, stocand in acest fel un numar mic de date despre utilizatorii sai. Celelalte doua servicii despre care am pomenit in randurile anterioare nu beneficiaza insa pana la acest moment de aceasta criptare pe mesaje, adunand in timp o cantitate considerabila de date despre cei care au conturi inregistrate.
Insa, se pare ca unul dintre planurile lui Zuckerberg pentru viitor are legatura si cu aceasta criptare a serviciilor de mesagerie, ceea ce inseamna ca cele trei servicii vor fi cu adevarat private la un moment dat. Pentru ca mesajele sa nu fie vizualizate decat de cei care participa efectiv la conversatie, serviciile de mesagerie trebuie sa beneficieze de o criptare integrala (end-to-end encryption).
Procesul de unificare a infrastructurilor de mesagerie ale celor trei servicii nu este unul usor, pentru a fi pusa la punct pana la cel mai mic detaliu noua tehnologie este nevoie de timp.
De asemenea, odata cu unificarea celor trei servicii, utilizatorii vor fi incurajati sa comunice in cadrul unor grupuri mai mici. Vor avea prioritate mesajele private, mai ales cele care dispar automat dupa un anumit timp, in detrimentul News Feed-ului, care a fost promovat intens anii trecuti.
Conform informatiilor dezvaluite inca de la inceputul anului de cativa angajati ai companiei, intreg procesul de dezvoltare a platformei de comunicare unificata va fi gata abia la sfarsitul anului curent sau chiar in prima parte a anului urmator. De aici si pana la implementarea propriu-zisa va mai trece o perioada, deoarece functionalitatea va trebui adaptata pentru fiecare serviciu in parte.