Sam Saunders, dezvaluiri despre Social Media. Continutul evergreen ar trebui sa dispara definitiv
social mediacomunicare in social media
Brand-urile care comunica in social media trebuie sa se comporte ca niste fiinte umane, sa isi exprime personalitatea si sa nu vorbeasca decat daca au ceva care merita spus. Aceste sunt doar cateva dintre solutiile pentru o comunicare eficienta pe care ni le-a dezvaluit Sam Saunders, director de creatie si scriitor, cu un palmares impresionant de premii internationale castigate, speaker la evenimentul "Internet & Mobile World".
Pe 4 si 5 octombrie a avut loc evenimentul "Internet & Mobile World", structurat ca expo-conferinta B2B si ingloband cele mai actuale solutii digitale. Dintre speakerii internationali de anul acesta, am stat de vorba cu Sam Saunders, care ne-a impartasit viziunea sa despre comunicarea brand-urilor in social media si a identificat anumite greseli pe care le fac acestea atunci cand incearca sa isi promoveze produsele prin intermediul retelelor sociale.
Brand-urile trebuie sa se comporte ca niste persoane
Aspectul pe care Sam Saunders il considera cel mai important este ca brand-urile sa isi dezvolte si sa isi exprime personalitatea.
Mai mult, el considera absolut necesar ca acestea "sa vorbeasca doar cand au ceva care merita spus". De aceea, Sam nu este de acord cu ideea ca brand-urile sa posteze zilnic pe paginile lor.
El a subliniat si un alt aspect important, legat de continutul "evergreen", despre care crede ca ar trebui sa dispara definitiv. Acest tip de continut poate fi definit ca cel a carui valoare se mentine in timp, chiar daca a fost publicat mai demult. Sam Saunders considera, insa, ca este nevoie mereu de idei noi pentru a te face remarcat.
"Daca pui doar poze cu produsul, nivelul de engagement va fi foarte scazut. Sa spunem ca ma uit pe Facebook. Acolo vad poze cu familia mea, cu prietenii… si dintr-o data un produs si atat.
Cred ca brand-urile nu inteleg modul de gandire al utilizatorului. Daca ma uit pe Instagram sau pe Facebook, fac asta intr-un moment de plictiseala. Daca te plictisesti, inseamna ca folosesti social media pentru a gasi ceva stimulant. Brand-urile inca nu ofera asta, doar te plictisesc si mai mult", spune Sam.
Brand-urile trebuie "sa deschida o conversatie"
Este de la sine inteles ca scopul final al brand-urilor este sa vanda produse sau servicii, dar Sam este de parere ca acest lucru nu se va realiza niciodata prin simple postari cu produsul in social media.
"Sunt doar reclame. Nu deschid o conversatie. Asta cauta oamenii in social media, conversatii. Acest tip de continut nu ma determina sa actionez in niciun fel. Trebuie sa existe un factor declansator ca oamenii sa se implice intr-o anumita actiune. Este crucial sa existe o strategie, nu fiecare postare sa indemne oamenii sa cumpere", subliniaza el.
Structurarea textului folosit in social media
In ceea ce priveste textele utilizate in social media, Saunders are cateva recomandari:
"Cred ca cel mai bine este sa se utilizeze modelul piramidei inversate, pe care il folosesc si jurnalistii atunci cand scriu stiri. Primele propozitii ar trebui sa cuprinda cele mai importante informatii", spune el.
I-am mai adresat lui Sam o intrebare punctuala, daca recomanda promovarea produselor aflate la promotii.
"Nu cred ca pretul este factorul determinant pentru clienti. Reducerile functioneaza pe termen scurt, dar brand-urile ar trebui sa gandeasca pe termen lung. Audientele din social media nu sunt interesate neaparat de reduceri. Ele cauta ceva stimulant, care sa le faca sa rada sau sa planga, sa simta emotii. Altfel, postarile sunt pierdere de timp. Trebuie sa fie vorba despre seductie", a concluzionat Saunders.