Romanii sunt cuceriti de Facebook. Reteaua sociala a lui Mark Zuckerberg este prima in preferintele utilizatorilor din tara noastra
facebook romaniaplatforme socializare romaniatik tok romania
Recenta prabusire de durata a serverelor Facebook a generat panica in randul utilizatorilor din Romania, iar studiul New Media Adoption, realizat de agentia de media Spark Foundry, explica de ce: Facebook a fost si este cea mai populara platforma de social media, cu o acoperire de 93% in randul utilizatorilor romani de Internet din mediul urban.
Potrivit cercetarii, fata de anii precedenti, romanii au folosit mai mult
mediul online. Au fost mai prezenti pe platforme (53%) si pe retelele sociale (48%) si au facut mai multe plati (55%) si cumparaturi online (52%).
In acelasi timp, restrictiile si limitarile impuse in pandemie i-au determinat sa citeasca mai frecvent stiri online (48%) si sa se uite mai des la filme si seriale (43%).
Totodata, au accesat retelele de socializare in special pentru a-si ocupa timpul liber, pentru a se relaxa (65%) si pentru a pastra legatura cu cei dragi (64%), motive regasite in special la persoanele cu varste mai mari de 45 de ani.
Cea mai accesata platforma social media a ramas Facebook, cu 93% dintre raspunsurule celor din mediul urban, fiind folosita de toate grupele de varsta, dar mai ales de catre persoanele de peste 55 de ani (98%).
Utilizatorii cu varste intre 25 si 34 de ani sunt mai atrasi de platforme precum Instagram si Pinterest, iar tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani de TikTok, Snapchat, Reddit, LinkedIn. Insa, utilizatorii de peste 45 de ani prefera Twitter.
Cercetarea mai arata ca 78% dintre respondenti afirma ca imaginile raman cel mai popular tip de continut din social media, urmati de tinerii de 18-24 ani care prefera videoclipurile (72%) sau stories pe Instagram (45%), persoanele cu varste intre 35-44 ani mai atrase de live streaming (19%), in timp ce utilizatorii de 45-55 de ani sunt interesati de postarile brandurilor preferate (44%) si de imaginile si videoclipuri 360 grade (29%).
De asemenea, respondentii de peste 55 de ani apreciaza, cu preponderenta, articolele (61%) si continutul audio (33%).
Pe segmentul de e-commerce prin retelele de socializare, opt din zece utilizatori de Internet din mediul urban sunt de parere ca functia de etichetare folosita de branduri pentru comertul electronic este utila pentru ca reduce timpul de cautare a produsului (74%) si ofera toate detaliile despre pret, fara a fi nevoie sa acceseze site-ul web (78%).
Televiziunea este principala sursa de informare
Dintre cei interesat de gameing, persoanele cu varste intre 45 si 55 de ani au descarcat si au jucat jocuri pe smartphone intr-o masura mai mare fata de valul anterior (61%), iar cele cu varste intre 35 si 44 de ani au jucat in retea cu persoane necunoscute (39%).
In acelasi timp, 64% dintre cei chestionati se uita la programe TV impreuna cu familia, iar 41% au urmarit, in ultimul an, programe de televiziune sau online pentru copii mai mult decat o faceau inainte de pandemie.
De altfel, televiziunea ramane sursa de informare principala pentru 43% dintre romani, acestia declarand ca prefera mai degraba sa se uite la stiri decat sa citeasca informatiile online.
Totodata, tinerii cu varste intre 18-24 de ani au petrecut mai mult timp in fata televizorului, activitate ce i-a apropiat mai mult de familie.
Studiul a fost realizat in perioada 8 - 15 septembrie 2021, prin interviuri online, pe un esantion de 805 persoane, de sex feminin si masculin, cu varste de peste 18 ani, utilizatoare de Internet, din mediul urban.
Foto: pexels.com