REPUTATIA ONLINE, o necunoscuta cu multe chipuri
reputatieonlinefacebookcompaniiseomanagement
Daca un individ doreste sa spuna "ceva de rau" in mediul online despre compania ta, nu-l poti opri (cu exceptia situatiei in care traiesti intr-un regim totalitar, unde "trompetistii" sunt bagati la beci). Si totusi, ce instrumente ai la indemana? Nu-ti ramane decat sa-ti mentii si sa-ti promovezi in mod adecvat reputatia online, prin monitorizarea inteligenta si combaterea comentariilor negative. In mod democratic...
1. Monitorizeaza-ti brandul - Multi manageri nu se gandesc la reputatia online, pana cand nu intampina o problema in acest sens. Adevarul este ca managementul R.O. este atat proactiv, cat si reactiv.
Cauta pe Google si alte motoare de cautare orice rezultate negative care ar putea sa-ti stirbeasca reputatia. Seteaza Google Alerts cu numele companiei tale si ale angajatilor-cheie.
Asigura-te ca mentiunile sunt favorabile si daca exista comentarii negative, incearca sa gasesti o solutie de remediere a imaginii, pana nu este prea tarziu. Si niciodata nu este prea tarziu!
2. Rezultate pozitive in "Cautare" - Multe companii au incredere in Google si se multumesc tacit cu rezultatele din prima pagina, maxim a doua, fara sa insiste. Potrivit unui studiu recent, 89% din click-urile realizate prin intermediul Google pornesc din prima pagina.
Pentru a contura o imagine de succes a companiei dumneavoastra, aveti nevoie de un specialist SEO (Search Engine Optimization). Diminuarea vizualizarilor unui articol negativ la adresa firmei d-vs, retrogradat de la pagina 1, la 2 si apoi la 3, se reflecta in cresterea caracterului pozitiv.
Vedeti, de asemenea, ce cauzeaza acest continut negativ. Folositi site-uri precum Yahoo Site Explorer si OpenSiteExplorer.com. Aceste instrumente pot fi utilizate pentru a observa care site genereaza continut negativ despre compania d-vs si factorii din spatele "denigrarii".
3. Deprinde dedesubturile social media - Pentru marea majoritate a companiilor, deprinderile in zona social media sunt vitale pentru edificarea unei reputatii online de exceptie.
Folositi un blog, un domeniu, o identitate online. Folositi conturile de Facebook si Twitter, pentru a construi o baza de date cu prietenii si "fanii" companiei d-vs. Nu le lasati insa de izbeliste.
Acestea trebuie actualizate in mod constant. Le puteti solicita followerilor sa va ofere un feedback, puteti furniza informatii la zi despre activitatea d-vs, puteti organiza concursuri etc. Cu timpul, veti construi o baza loiala a fanilor, care va vor apara imaginea, atunci cand sunteti "ponegriti" de persoane rau intentionate.
Alegerea profilului social se realizeaza in functie de natura companiei si ceea ce ofera. De exemplu, Last.fm este un site pentru formatii si muzicieni, prin care utilizatorii partajeaza melodii si promoveaza albumele si concertele viitoare.
4. Continutul de calitate, un element vital - Continutul de calitate iti va mentine prezenta online. Optimizarea acestuia este esentiala. In conditiile in care contentul nu genereaza interes pentru vizitatori, o sa ai nevoie de un specialist in SEO.
Rezultatele pe termen lung apar cand oamenii gasesc articolele tale si le ofera si altora spre citire, prin intermediul link-urilor de pe bloguri, site-uri si forumuri. Intervine insa "selectia naturala" a articolelor - 100 de oameni aleg sa promoveze un continut care chiar le-a placut.
5. Reputatia "offline", la fel de importanta ca imaginea de pe Internet - Daca promovezi numai practici etice bune, o sa fii recompensat. Pe de alta parte, daca oamenii au motive sa te vorbeasca de rau, o vor face.
Reputatia online nu va functiona foarte bine, daca te ascunzi dupa degete si esti altcineva decat vrei sa pari. Cand compania se confrunta cu o criza, seful trebuie sa identifice o solutie optima prin care sa ceara scuze publicului. De asemenea, este de preferat ca angajatii sa utilizeze profiluri private, astfel incat sa nu vada oricine ce mesaje isi trimit.
De multe ori, audienta asociaza imaginea companiei cu cea a angajatilor. Nu vreti ca firma d-vs sa fie urmatoarea tinta online a reprosurilor, din cauza unui CEO, care a postat un mesaj nepotrivit pe Facebook, Twitter, Google+ sau LinkedIn.