Nereguli depistate in campania prezidentiala a lui Donald Trump. Facebook suspenda conturile intregii echipe de comunicare
protectiedatedonald trumpfacebookutilizatori
Facebook a declarat ca a suspendat laboratoarele de comunicare strategica si firma de analiza politica a datelor, Cambridge Analytica, pentru incalcarea politicilor sale in ceea ce priveste colectarea si pastrarea datelor.
Practic, companiile care au demarat operatiuni de identificare a datelor pentru campania electorala prezidentiala a lui Donald Trump in 2016 l-au ajutat pe Trump sa isi gaseasca mai usor alegatorii, decat rivala sa, Hillary Clinton. Facebook sugereaza ca s-au obtinut anumite date ale utilizatorilor in mod necorespunzator, iar asta a constituit un avantaj in castigarea alegerilor.
Cambridge Analytica nu a raspuns rapid la acuzatie.
Consilierul general adjunct al Facebook, Paul Grewal, a prezentat modul in care compania a intrat in posesia datelor. În 2015, Aleksander Kogan, profesor de psihologie de la Universitatea din Cambridge, a creat o aplicaÈ›ie numita “thisisyourdigitallife” care era menita sa prezica aspecte ale personalitatilor utilizatorilor. Aproximativ 270.000 de persoane au descarcat-o si s-au conectat cu contul de pe Facebook. Astfel, i-au oferit informatii lui Kogan despre locul unde stau, despre ce le place si ce prieteni au.
Apoi, datele au ajuns la Christopher Wylie, unul dintre angajatii unei firme renumite de strangere a datelor. Reprezentantii retelei de socializare au depistat actiunea si drept urmare au suspendat conturile de Facebook ale celor implicati: membrii echipei lui Trump, dar si angajatii Cambridge Analytica.
Un purtator de cuvant al companiei lui Zuckerberg a declarat ca atat aplicatia lui Aleksander Kogan, cat si compania de date Cambridge Analytica au fost suspedate de pe Facebook. Suspendarea nu este permanenta.
Echipa din spatele campaniei lui Trump a angajat Cambridge Analytica in iunie 2016 pentru a prelucra date. Separat, angajase o firma de marketing digital, Giles-Parscale, pentru publicitatea online. Parscale a creat anunturile, iar Cambridge i-a ajutat sa ajunga la alegatori.
Parscale a negat intr-un interviu acordat recent ca firma de strangere a informatiilor, Cambridge, i-ar fi ajutat cumva. Putem spune ca actiunile lor au fost eficiente. Fata de Clinton, Trump avea la momentul alegerilor, cu 5 voturi in plus.
Cambridge Analytica a lansat, in cele din urma, o declaratie. A spus ca a sters toate datele dupa ce a aflat ca Global Science Research nu a respectat politica de confidentialitate Facebook. Reprezentantii Cambridge au mai completat ca in prezent lucreaza cu o companie de social media pentru a rezolva aceasta problema cat mai repede posibil.
Citeste si:
Top 3 pericole ale Erei digitale