LinkedIn se listeaza la bursa
linkedinfacebooklistare la bursaretea de socializare
Reteaua de socializare LinkedIn, dedicata mediului de afaceri, a depus cererea pentru o oferta publica initiala, oferind astfel primele informatii despre rezultatele financiare ale companiei dupa sapte ani.
In cererea de oferta publica initiala, LinkedIn a precizat ca vrea sa stranga 175 de milioane de dolari, dar companiile modifica de obicei aceasta suma, pe masura ce se apropie de momentul listarii. Compania, cu 90 de milioane de utilizatori la nivel mondial, a obtinut in primele trei luni ale anului trecut venituri de 161,4 milioane de dolari, aproape dublu comparativ cu aceeasi perioada a lui 2009. Actiunile sale pe piata de capital secundara SharesPost sunt evaluate la aproximativ 2,2 miliarde de dolari.
Atentia se indreapta momentan spre LinkedIn si datorita faptului ca Facebook a inceput procesul de listare la bursa, dar nu se stie inca cat de atractiva este compania.
"Castigurile lor au intrat pe plus recent", a spus Jay Ritter, profesor de finante la Universitatea din Florida.
LinkedIn a inregistrat venituri din ce in ce mai mari in ultimele sapte trimestre. Are si pierderi, 2,9 milioane de dolari in trimestrul din martie 2009, dar ultimele doua trimestre au mers numai pe profit.
Totusi, veniturile urmeaza sa scada, deoarece compania intentioneaza sa faca investitii pentru a se dezvolta.
Reteaua de socializare a anuntat ca se va lista la bursa NASDAQ si la cea de la New York. Printre actionari se numara fondurile de venituri capital Sequioa Capital si Bessemer Venture Partners. Jedd Weiner, CEO al companiei, detine o cota de participare de 4,1%.
Reprezentantii LenkedIn nu au mentionat cate actiuni vor fi scoase la vanzare. Printre intermediarii listarii se numara Morgan Stanley, Bank of America si JPMorgan. Potrivit Bloomberg, oferta publica initiala a LinkedIn ar putea da startul listarilor la bursa a celorlalte retele de socializare americane, precum Facebook, Zynga sau Groupon.