Jack Dorsey catre angajati: Nu va folositi de numele meu cand promovati o idee; o sa pareti niste prosti
jack dorseysquareideipronumetrafic de influentaprostie
Joi, CEO-ul Square, Jack Dorsey, a publicat un email pe care l-a scris in 2012. Mesajul era adresat angajatilor sai.
"Am observat ceva amuzant in companie", scrie Dorsey. "Foarte multi angajati se folosesc de numele meu (dar si de numele altora), pentru a promova o idee". "Lui Jack ii place ideea respectiva, Jack crede ca este o ideea buna, Jack a zis ca... etc".
Dorsey spune ca nu "traficul de influenta" este enervant (chiar daca este josnic). Cand folosesti numele unui sef, pentru a justifica o idee, iti pierzi autoritatea si responsabilitatea... mai exact, ideea respectiva nu mai are aceeasi importanta, explica Dorsey.
Limbajul conteaza. Perceptia de asemenea. Modul in care prezentam o idee este la fel de important ca valoarea intrinseca a acesteia.
Folosirea deasa a numelui unui sef indica faptul ca nu prea ai incredere in tine. (Potrivit unor studii, oamenii cu roluri influente - atat sociale, cat si profesionale - folosesc mai putin persoana intai, raportat la subordonatii lor).
Utilizarea pronumelui este subtila, dar nu ezitam sa apelam la ea. Promovarea cu ajutorul unor nume se situeaza in antiteza cu subtilitatea, explica Dorsey. Imagineaza-ti efectul asupra CEO-ului. "Ideea este buna pentru ca-i place sefului..." - Dorsey spune ca acesta este cel mai "comod" argument posibil.
O ideea poate fi extraordinara, dar daca o prezinti in asemenea termeni, "iti urez noroc...", declara Dorsey.
"Este simplu: Daca trebuie sa te folosesti de numele cuiva pentru a promova un punct de vedere sau o idee, nu vei avea niciun merit (o sa crezi tot mai putin in ideea ta", scrie Dorsey.
"Daca tu crezi in acea idee, trebuie sa demonstrezi si celorlalti. Autoritatea deriveaza in mod firesc din meritul tau, nu invers", conchide Dorsey.