Fokus Interactive recomanda: Promovare online prin branding
adwordsseofokus interactivepromovarebannere
Divizie specializata in campanii integrate de promovare online, Fokus Interactive prezinta in exclusivitate pentru Manager.ro o serie de articole menite sa explice in detaliu ce inseamna fiecare modalitate de a face reclama pe internet, in era digitala. Saptamanal vor fi analizate si explicate toate aspectele legate de advertoriale, branding, inserturi, campanii la performanta, newslettere sau AdWords, AdSense si SEO.
Se spune ca o imagine face cat 1.000 de cuvinte. In media insa, principiul se poate aplica atunci cand vine vorba de bannere online – daca acestea sunt suficient de expresive si adaptate produsului/ serviciului pe care il promoveaza, jumatate de “batalie” este castigata deja in momentul click-ului.
Promovarea aceasta pe cale vizuala este poate cea mai rapida: daca e bine realizata, te castiga de la prima privire! Exista insa un spatiu restrans pe care se lucreaza (mai exact, spatiul pus la dispozitie de rezolutia unui banner), fapt ce poate ridica adevarate provocari.
Sa incepem cu inceputul:
“Brandingul” anuntat in titlu se poate referi fie la promovarea prin bannere mai micute, de diferite dimensiuni, amplasate in interiorul site-ului pe pozitii cheie, fie la brandingul propriu-zis, care imbraca siteul de jur imprejur (in definitiv, si acesta este tot un banner, insa mult mai mare).
Exista, prin urmare, posibilitatea de a crea bannere de orice dimensiune, in functie de formatul siteului. Totusi, dupa formula lungime*inaltime, cele mai cunoscute si utilizate dimensiuni sunt:
- 728x90 (amplasat, de obicei, in partea de sus a siteului, deasupra si/sau dedesubtul meniului principal);
- 300x250 (amplasat aproape oriunde, datorita dimensiunii mai reduse);
- 160x600 (amplasat, de obicei, intr-una din partile laterale).
In ceea ce priveste brandingul (bannerul in forma de U intors, care imbraca siteul), trebuie mentionat ca acesta este alcatuit de fapt din 3 bannere, urcate separat. Dimensiunile individuale sunt 1000x120 (top) si 120x600 (laterale). Per total, se poate considera ca brandingul “insumeaza” 1240x600.
Dincolo de dimensiune, creatorii si/sau beneficiarii acestor instrumente pot decide daca vor folosi pentru promovare o imagine statica sau se avanta chiar spre bannere animate ori interactive, mai greu de realizat, dar cu siguranta mai interesant de privit.
Printre beneficiile promovarii online cu ajutorul bannerelor se regaseste ideea de awareness, dar se pune accent si pe cresterea vanzarilor, a numarului de clienti si chiar cresterea traficului pe siteul la care se face trimitere. Bineinteles, brandingul este si mai eficient in ceea ce priveste promovarea, intrucat amplifica toate beneficiile enumerate mai sus.
Procesul de luare a unei decizii, in cazul consumatorilor, este greu de definit. Totusi, un lucru s-a putut observa de-a lungul timpului: chiar daca potentialul consumator nu are nevoie imediata de un anumit produs/ serviciu, este posibil ca aceasta nevoie sa apara in viitorul foarte apropiat, iar produsul/ serviciul promovat si, deci, “constientizat”, ajunge sa fie primul de care consumatorul isi aminteste atunci cand e decis sa achizitioneze. In acest fel, partea de awareness pe care o asigura bannerele online isi demonstreaza eficienta.
Cu alte cuvinte, bannerele se ocupa de partea vizuala a promovarii online – este important asadar ca pe langa mesajul unei campanii sa se puna accent si pe elemente vizuale, pentru o mai usoara identificare ulterioara a brandului.
Bannerele pot “salva situatia”:
- cand vrem sa crestem popularitatea unui produs/ serviciu;
- cand promovam evenimente;
- cand avem oferte speciale sau vrem sa vindem si mai mult;
- cand avem un mesaj nou de comunicat in piata;
- cand schimbam identitatea unui brand etc.
Din nou, brandingul e util in acelasi gen de situatii, insa vizibilitatea asigurata este mult mai mare.
Desigur, mai devreme sau mai tarziu trebuie verificate si rezultatele unei campanii de promovare online prin branding, iar indicatorii de performanta sunt:
- CTR (Click through rate)
Pe romaneste, CTR-ul este raportul dintre click-uri efective si afisarile livrate.
O afisare a bannerului inseamna aparitia acestuia pe o pagina dintr-un site, la incarcarea acesteia.
Pentru eficienta unei campanii de branding, se va tine cont de numarul total de afisari inregistrate de un site si se va destina o proportie cat mai mare de afisari bannerelor plasate pe site, pentru a asigura o vizibilitate optima in cadrul acestuia.
- Conversiile
Notiunea de conversie se refera la numarul de produse/ servicii vandute efectiv sau la actiuni pe care marketerul le-a avut ca obiectiv al campaniei de promovare online (de exemplu, completarea unui formular, inscrieri la un eveniment etc.)
“Conversiile reprezinta cel mai important indicator de performanta. Este, pana la urma, vorba de ROI (n.r. return of investment), iar un raport bun intre cat ai investit si cat ai castigat poate fi obtinut numai printr-o targetare corecta”, concluzioneaza Stefania Tanase, Head of Online Advertising in cadrul Fokus Interactive.
Despre Fokus Interactive
Fokus Interactive este regia de nisa detinuta de Fokus Digital Services, parte a Grupului Rentrop&Straton. Compania romano-germana Fokus Digital Services ofera servicii complete de online outsourcing pentru firme din Uniunea Europeana, Africa de Sud, Australia si Statele Unite ale Americii.
Fokus Interactive, prin statutul de regie de nisa, reprezinta un portofoliu vast de site-uri pe piata de publicitate online, monetizand continutul acestora. Acest lucru presupune atragerea clientilor potriviti pentru spatiile publicitare disponibile, in asa fel incat reclamele sa fie in acord cu informatiile transmise pe site.
Ceea ce diferentiaza regia Fokus Interactive de alte regii din Romania este faptul ca portofoliul acesteia cuprinde doar site-uri de nisa. Fiecare dintre acestea publica continut specializat pe anumite domenii, iar gestionarea acestuia presupune mentinerea atentiei pe subiectele abordate.
Portofoliul Fokus Interactive detine Manager.ro, Contabilul.ro, Conta.ro, Clubcontabilitate.ro, Legislatiamuncii.ro, Clublegislatiamuncii.ro, IdeideAfaceri.ro, E-juridic.ro, InfoTVA.ro, Fiscalitatea.ro, AfacerilaCheie.net, Marketingportal.ro, Suntfericita.ro, Agroromania.ro, Formula-AS.ro, Cevabun.ro, cu un trafic total de peste 6 milioane afisari/luna si 2 milioane vizitatori unici/luna.
Fokus Interactive a promovat in reteaua sa de site-uri urmatoarele brand-uri: Luftansa, Air France, Mercedes-Benz, Dacia, Toyota, Nissan, Renault, HP, BRD Groupe Societe Generale, Banc Post, Volksbank, Edenred, XTB Online Trading, XForex, Edelweiss, Metro, Biso Romania, Orange, Romtelecom, Vodafone, Microsoft.