Definitia spune ca un advertorial este o reclama scrisa sub forma unui editorial. Preluat ca atare din engleza, advertorialul demonstreaza prin insasi denumirea lui care ii este originea: “advertisement” (reclama) + “editorial”.
Practic, articolele scrise sub forma de advertorial au un scop precis: sa informeze si, in acelasi timp, sa atraga atentia fie asupra produsului/ serviciului promovat in sine, fie asupra producatorului/ organizatorului/ celui interesat sa iasa in prim plan.
In momentul in care e publicat, advertorialul sta minim o zi in homepage, eventual pe o pozitie preferentiala in site. Apoi, chiar daca e inlocuit de altceva, advertorialul respectiv va ramane mereu in arhiva site-ului pe care a fost publicat, putand sa fie identificat ulterior prin cautari in functie de cuvinte cheie.
De altfel, cuvintele si expresiile cheie specifice produsului/ serviciului conduc la o usoara identificare a acestuia prin intermediul motoarelor de cautare (Google), fapt benefic si in activitatea de SEO (Search Engine Optimization) despre care vom vorbi intr-unul din articolele urmatoare.
In ceea ce priveste
continutul unui advertorial, recomandam alcatuirea unei stiri interesante pentru cititori, in care beneficiile pentru acestia sa primeze, iar descrierile „tehnice” sa fie reduse la minim, indiferent daca e vorba de o companie sau de un eveniment special.
Totodata, un advertorial poate contine pana la
7 link-uri, acestea facand trimitere in alte site-uri sau landing pages cu informatii suplimentare care sa le completeze pe cele din articol.
Lungimea ideala a unui advertorial este de aproximativ
1.500 de caractere fara spatii, in asa fel incat cititorii sa nu se plictiseasca sau sa nu renunte la parcurgerea integrala a continutului.
Beneficiile advertorialelor intra in sfera de
awareness: publicul va fi informat si obisnuit cu ceva – in special cand o nevoie nu a fost constientizata inca de mase ori cand se lanseaza un produs/ serviciu nou.
Ca reper temporal, este recomandata
publicarea advertorialelor
in prima parte a zilei, pentru a facilita preluarea informatiei si de catre alte publicatii online.
Demne de retinut sunt si recomandarile cu privire la
zilele de publicare: cand e avut in vedere un produs/ serviciu „serios” (de exemplu, un serviciu bancar sau un smartphone), ideal este ca promovarea sa se faca in prima parte a saptamanii (pana miercuri), iar atunci cand e avut in vedere un produs pentru folosul personal (de exemplu, noi piese de mobilier sau optiuni de vacanta), acestea au mai multe sanse sa capteze atentia spre sfarsitul saptamanii, cand targetul se detaseaza de aspectele profesionale si acorda mai mult timp nevoilor personale.
In incheiere, trebuie retinut ca advertorialele sunt binevenite ori de cate ori se pregateste o noua lansare, iar pentru a le spori succesul se va tine cont de target si de site-urile unde sunt cele mai mari sanse ca targetul respectiv sa se regaseasca.
Despre Fokus Interactive
Fokus Interactive este regia de nisa detinuta de Fokus Digital Services, parte a Grupului Rentrop&Straton. Compania romano-germana Fokus Digital Services ofera servicii complete de online outsourcing pentru firme din Uniunea Europeana, Africa de Sud, Australia si Statele Unite ale Americii.
Fokus Interactive, prin statutul de regie de nisa, reprezinta un portofoliu vast de site-uri pe piata de publicitate online, monetizand continutul acestora. Acest lucru presupune atragerea clientilor potriviti pentru spatiile publicitare disponibile, in asa fel incat reclamele sa fie in acord cu informatiile transmise pe site.
Ceea ce diferentiaza regia Fokus Interactive de alte regii din Romania este faptul ca portofoliul acesteia cuprinde doar site-uri de nisa. Fiecare dintre acestea publica continut specializat pe anumite domenii, iar gestionarea acestuia presupune mentinerea atentiei pe subiectele abordate.
Portofoliul Fokus Interactive detine Manager.ro, Contabilul.ro, Conta.ro, Clubcontabilitate.ro, Legislatiamuncii.ro, Clublegislatiamuncii.ro, IdeideAfaceri.ro, E-juridic.ro, InfoTVA.ro, Fiscalitatea.ro, AfacerilaCheie.net, Marketingportal.ro, Suntfericita.ro, Agroromania.ro, Formula-AS.ro, Cevabun.ro, cu un trafic total de peste 6 milioane afisari/luna si 2 milioane vizitatori unici/luna.
Fokus Interactive a promovat in reteaua sa de site-uri urmatoarele brand-uri: Luftansa, Air France, Mercedes-Benz, Dacia, Toyota, Nissan, Renault, HP, BRD Groupe Societe Generale, Bancpost, Volksbank, Edenred, XTB Online Trading, XForex, Edelweiss, Metro, Biso Romania, Orange, Romtelecom, Vodafone, Microsoft.