Finantatorii proiectului Oculus Rift se simt tradati
oculusoculus riftfacebooktradarejocuri videominecraft
Saptamana trecuta, Oculus VR era una din cele mai indragite companii din industria globala a gaming-ului. In prezent, lucrurile stau usor diferit.
Achizitia de doua miliarde a Facebook-ului, care a dorit cu orice pret sa detina compania dezvoltatoare de dispozitive pentru explorarea realitatii virtuale, i-a socat pe gameri.
Oculus a fost un brand al oamenilor - primind o finantare de 2,4 milioane dolari pe Kickstarter, in septembrie 2012. Multi dintre finantatorii proiectului sunt acum dezamagiti de faptul ca draga lor companie a ajuns pe mainile Facebook-ului.
"Faptul ca v-ati vandut Facebook-ului este o rusine", a scris finantatorul Sergey Chubukov, pe pagina de Kickstarter a companiei Oculus. "Acest lucru va afecteaza nu doar reputatia, ci si intreaga campanie de multifinantare. Ma simt tradat!"
"Nimeni nu stie cum va influenta Facebook proiectul Rift sau daca totul se va termina cu bine", a adaugat un alt sustinator financiar, Mathias Hagstom, referindu-se la casca VR Oculus. "Totusi... Facebook nu are viziunea necesara. Cred ca foarte multi sustinatori... s-au simtit apropiati de proiectul Rift. Am detinut acest proiect, l-am finantat. Am urmarit evolutia lui... Ne simtim ignorati".
Oficialii Facebook si Oculus nu au dorit sa comenteze afirmatiile fanilor proiectului.
Unii dezvoltatori importanti de jocuri video s-au alaturat protestului online. Creatorul Minecraft, Markus "Notch" Persson, a renuntat la ideea de a dezvolta o versiune a popularului joc pentru Oculus Rift. Minecraft s-a vandut in peste 14 milioane de exemplare, pana in prezent.
"Vreau sa particip la dezvoltarea fenomenului VR, dar evit o colaborare cu Facebook", a scris Persson. "Obiectivele lor nu sunt clare si n-au avut niciodata o platforma prea stabila. Trecutul lor ma face sa nu am incredere in ei, ma sperie. Si nu vreau sa "cresc" un proiect, care in final sa fie cumparat de Facebook..."
Fondatorul Oculus, Palmer Luckey, a incercat sa-i tempereze pe sustinatorii sai, precizand ca gaming-ul ramane prioritar in activitatea companiei.
"Este un eveniment istoric pentru industria gaming-ului - viitorul imprevizibil al Oculus este acum clar - realitatea virtuala vine puternic din urma si dorim sa schimbam pentru totdeauna modul in care ne jucam", a spus Luckey.
De asemenea, compania nu discuta despre Rift ca despre un proiect comercial. Acesta se afla in faza de cercetare si dezvoltare, a precizat CEO-ul Oculus, Brendan Iribe.
"N-o sa livram produsul, pana cand nu vom oferi o experienta confortabila, extraordinara, la un pret bun", a spus Iribe.