Facebook vrea sa ii atraga pe micii intreprinzatori
sheryl sandbergfacebookfacebook fitantreprenoriafaceri miciimm-uri
Facebook doreste sa isi majoreze numarul de click-uri pe reclame. Compania crede ca odata cu atragerea micilor afaceri si companii, se va apropia mai mult de indeplinirea obiectivului sau. Sheryl Sandberg, COO-ul Facebook si totodata autoarea best-seller-ului "Lean In", spune ca doreste sa le arata antreprenorilor mici in ce masura pot identifica noi clienti prin infiintarea unor pagini Facebook si cumpararea de reclama, care sa apara pe paginile utilizatorilor retelei sociale. Compania pune la cale o campanie intitulata Facebook Fit, organizand ateliere de prezentare in cinci orase, pentru a le arata micilor intreprinzatori secretele utilizarii Facebook in calitate de instrument de marketing.
"Nu au multi clienti. Aceasta este principala problema si ii putem ajuta", a declarat Sandberg, intr-un interviu acordat AP.
Piata afacerilor mici nu este foarte dispusa sa adopte tehnologiile Facebook si Google, a declarat Greg Sterling, analist al serviciului de cercetare a tehnologiei mobile Internet2Go. Multi proprietari de pagini Facebook sunt sceptici in privinta promovarii prin reclame, limitand veniturile pe care reteaua sociala le-ar putea obtine de pe urma IMM-urilor.
"Multi din ei incearca sa isi actualizeze paginile sau sa inteleaga cum se utilizeaza social media; cum ar putea ajunge ei stapanii publicitatii prin social media?", se intreaba Sterling.
Facebook trebuie sa atraga publicitatea acestor companii, pentru a ramane competitiva cu Google, a declarat Debra Aho Williamson, analist in cadrul eMarketer, o companie de research digital.
"Facebook are nevoie de imaginea unui partener puternic in ochii micilor antreprenori", explica Williamson.
Facebook si-a actualizat tehnologia pentru a fi mai accesibila antreprenorilor, a declarat Sandberg. Compania ii vizeaza pe cei care nu au timp sa stea la calculator, pentru a-si actualiza paginile sau reclamele.
"Vor putea sa-si administreze paginile de pe telefonul mobil. In urma cu doi ani, nu aveau la indemana aceasta functie", explica Sandberg.
Facebook estimeaza ca reteaua este folosita de 25 milioane de mici antreprenori din intreaga lume. Multe firme care nu detin un site apeleaza la Facebook.
Facebook a realizat si instrumente accesibile de advertising pentru micile afaceri. De exemplu, companiile pot investi 10 dolari in promovarea unei reclame pe alte pagini Facebook.
Compania poate obtine venituri excelente de pe urma IMM-urilor, deoarece foarte multe folosesc reteaua sociala. Totodata, Facebook trebuie sa ii convinga pe antreprenori ca reclamele reprezinta o investitie buna.
"Procesul trebuie sa fie simplu, accesibil, sa poata fi masurat - o firma mica trebuie sa fie convinsa de succesul si eficacitatea unei campanii publicitare social media", a mai subliniat Sterling.
Workshop-urile Facebook Fit se vor desfasura in New York (3 iunie), Miami (19 iunie), Chicago (10 iulie), Texas (24 iulie) si Menlo Park (5 august).
La ateliere vor lua parte companiile Intuit si Square; participantii trebuie sa se inscrie online (http://fb.me/fit). Alte informatii despre serviciile pentru companii oferite de Facebook sunt disponibile la adresa www.facebook.com/business.