Din 2020, aproximativ 150 de angajati vor lucra in acest centru pentru revizuirea de continut si sustinerea diferitelor comunitati Facebook, se arata in comunicatul companiei.
Facebook investeste tot mai mult in centre special create pentru a imbunatati calitatea si securitatea serviciilor oferite, mai ales dupa ce compania s-a confruntat in ultimul an cu puternice scandaluri care i-au afectat imaginea.
Cel mai dur dintre acestea a fost cel cu
furtul de date ale milioane de utilizatori Facebook, de catre Cambridge Analytica. Desi intial se estimase ca au cazut victime 50 de milioane de utilizatori, numarul real al acestora este de aproximativ 87 de milioane, conform datelor publicate de BBC.
Va amintim ca datele acestor zeci de milioane de utilizatori au fost furate de Cambridge Analytica si folosite in alegerile prezidentiale din SUA, in favoarea lui Donald Trump. Cea mai mare platforma de socializare din lume, detinuta de Mark Zuckerberg, a suferit enorme pierderi ale capitalului financiar, dar si de imagine si incredere, in urma scandalului cu Cambridge Analytics.
Momentul Cambridge Analytica a prabusit actiunile Facebook, mai ales ca nume sonore de companii si oameni celebri au anuntat anul trecut ca nu vor mai folosi reteaua de socializare, starnind si mai multa neincredere in randul utilizatorilor.
#DeteleFacebook - Campania prin care oameni celebri sau companii mondiale au renuntat la Facebook
Anul trecut aparuse o campanie in mediul online, #deleteFacebook, campanie care promova renuntarea la reteaua de socializare creata de Mark Zuckerber, demers caruia i s-a alaturat si revista Playboy.
Reprezentantii acestei reviste si-au exprimat intentia de a dezactiva toate conturile de Facebook, declarand ca au luat aceasta decizie atat din cauza scandalului cu Cambridge Analytica, cat mai ales din cauza politicii prohibitive a retelei de socializare privind nuditatea.
Fiind vorba de revista Playboy, reprezentantii companiei sustin ca Facebook nu le-a permis sa se promoveze, din cauza ca platforma interzice imaginile care au continut sexual.
Elon Musk a inchis conturile de Facebook ale companiilor sale, in urma scandalului Cambridge Analytica
Miliardarul american si patronul Space X si Tesla, Elon Musk, s-a alaturat miscarii #deleteFacebook, eliminand toate paginile Facebook asociate companiei Space X, Tesla, inchizandu-si de asemenea si propriul profil.
Musk a declarat ca nu stia faptul ca Space X are pagini de Facebook, insa afland de acest lucru, le-a inchis. Miliardarul a mers mai departe, renuntand si la propriul profil, dar si la paginile dedicate companiei Tesla.
De asemenea, a declarat ca nu folosea oricum paginile de Facebook, nu platea reclama pentru a-si promova companiile, deci, aceasta decizie nu il afecteaza in niciun fel, Facebook fiind o platforma inutila pentru el si afacerile sale.
Legat de conturile de Instagram ale companiilor sale, aplicatie detinuta de Facebook si pe care Tesla si SpaceX o folosesc intens, Musk a declarat ca „sunt cam la limita“, avand in vedere ca influenta Facebook se extinde si asupra acestui serviciu de distribuire si editare de fotografii online. Deocamdata cele doua conturi de pe Instagram au ramas active.
Pierderule suferite de Facebook in urma deciziei lui Musk sunt imense, paginile avand peste 2,6 milioane de fani.
WAR ROOM - Incercarea celor de la Facebook sa recastige increderea utilizatorilor
Macinata de neincrederea utilizatorilor din cauza scandalurilor care i-au afectat imaginea, Facebook incearca sa "isi spele pacatele" infiintand WAR ROOM: Centrul de comanda pentru monitorizarea stirilor si a conturilor false prin care s-ar urmari manipularea alegerilor.
"War Room", prin traducere "camera de razboi", este un proiect ce poate fi privit din doua perspective. In primul rand, e un colac de salvare pentru Facebook, care a suferit in ultimul an grave prejudicii de imagine, in urma scandalului cu Cambridge Analytica. In al doirea rand, cei de la Facebook incearca sa creasca increderea utilizatorilor in platforma sociala, mai ales ca numarul acestora este intr-o drastica scadere.
Cotidianul The New York Times descrie aceasta ”Camera de Razboi” astfel: ”Aflata in inima campusului Facebook, sala de conferinte de aproximativ 70 de metri patrati este in curs de amenajare. Cablurile groase, de culoare albastra atarna de tavan, gata sa fie atasate la monitoarele de calculator uriase, cu dimensiuni comparabile cu o fereastra, pe cele 16 birouri. Pe un perete, sase televizoare vor fi setate pe CNN, MSNBC, Fox News si alte posturi TV importante. Un bilet mic de hartie cu litere portocalii, lipit pe usa de sticla, descrie ce reprezinta acest spatiu: War Room”.
Camera de Razboi” va gazdui o echipa de aproximativ 20 de persoane care se vor concentra asupra dezinformarii, monitorizarii stirilor false si stergerii conturilor false prin care se incearca influentarea alegatorilor inainte de procesele electorale din Statele Unite, Brazilia si din alte tari, mai noteaza cotidianul american.
La proiect lucreaza peste 300 de persoane, iar in acest moment, camera deja este sediul Facebook pentru securizarea alegerilor.
"Consideram ca aceasta este probabil cea mai importanta masura de reorientare a companiei, de la schimbarea tehnologica ceruta de trecerea de la desktopuri la telefoane mobile", a declarat pentru New York Times Samidh Chakrabarti, care conduce echipa Facebook din noul departament. Compania, a adaugat el, ”s-a mobilizat pentru a face acest lucru sa se intample”.
Echipa din War Room va actiona pe zone geografice, in functie de cum se desfasoara evenimentele importante la nivel global. Pe baza datelor extrase in timp real si folosind algoritmi software meniti sa scoata in evidenta postari cu tendinta de viralizare si alte activitati suspecte, operatorii centrului de comanda vor putea actiona impotriva campaniilor de dezinformare si manipulare a opiniei publice.
De asemenea, centrele de monitorizare a continutului precum cel de la Sofia, sunt o extindere a conceptului Facebook de optimizare a serviciilor oferite. Compania americana lucreaza intens la imbunatatirea continutului, pentru a proteja utilizatorii impotriva materialelor care le-ar putea aduce prejudicii de orice natura.