Cum sa folosesti Facebook ca sa-ti multumesti angajatii
social mediaey romaniageneratia y
Companiile sunt acum in situatia de a cauta noi metode pentru a angrena angajatii in rezolvarea problemelor organizatiei, pe fondul cresterii rolului social media.
Folosirea social media de catre companii ofera multiple posibilitati, nu doar pentru a atrage atentia asupra mesajelor cheie,
dar si pentru a crea un mediu de colaborare concentrat pe imbunatatirea afacerii, considera Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, EY Romania.
“Multe studii au analizat cele mai eficace moduri de a folosi social media pentru a antrena publicul - fie consumatori sau clienti - dar putine analize au fost realizate pentru a vedea cum aceste platforme interactive pot fi folosite
pentru cresterea gradului de implicare a angajatilor propriei organizatii, in sensul colaborarii dintre acestia”, sustine Badea.
Noile tehnologii permit organizatiilor sa isi antreneze angajatii intr-un dialog reciproc,
care nu era posibil prin comunicarea clasica prin email. Un mediu de munca in care lucreaza mai multe generatii presupune multiple canale de comunicare. Mesajele de tip SMS, postarile pe Twitter sau Yammer, tagging-ul, scrierea pe bloguri, postarea de videoclipuri si incarcarea de fotografii au devenit metode de comunicare larg utilizate.
“
In 2025, cei care fac parte din generatia Y (Millennials) vor forma majoritatea persoanelor aflate in campul muncii. Este de asteptat ca aceasta generatie sa aiba comportamente, valori si atitudini diferite, ca o consecinta a schimbarilor tehnologice si economice provocate de dezvoltarea internetului. Desi nu exista un consens legat de perioada exacta a nasterii milenialilor, exista perceptia generala ca aceasta generatie de angajati va fi mult mai orientata catre tehnologie decat cele anterioare. Potrivit Pew Research Center, acestea sunt increzatori in fortele proprii, deschisi, optimisti si receptivi la noi idei si stiluri de munca. Ei sunt prima generatie din istorie “mereu conectata” si pentru a-i tine aproape, angajatorii vor fi nevoiti sa regandeasca strategiile de comunicare cu acestia”, sustine Badea.
De aceea, includerea si folosirea social media in strategiile de comunicare ale companiilor
aduce mai multe beneficii decat potentiale riscuri. Social media si networking-ul pot facilita dialogul, intregra rapid angajatii in cultura organizationala a unei companii si crea repede sentimentul de apartenenta la o comunitate. In concluzie, companiile ar trebui sa incorporeze rapid noi metode de folosire a social media in contextul de business.
Foto: Wikipedia.