Cum sa cuceresti internetul. Branduri romanesti de succes
internetbrandbranduri romanestistudiubranduri pe internet
Indiscutabil avem cateva branduri autohtone de succes, indiferent ca vorbim de popularitate sau increderea acordata de catre consumatori. Printre acestea se numara Dacia, BCR, Petrom, Ursus, Borsec sau ciocolata Rom. Dar cum reusesc acestea sa capteze si sa mentina atentia internautilor romani? Studiul Leading Brands by Romanian Users 2011 ofera raspunsul.
Aflat la cea de-a patra editie, studiul realizat de Gemius si Evensys releva prezenta in mediul online a brandurilor si modul in care acestea sunt precepute de utilizatorii de internet. Potrivit acestuia, pentru romanii cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani nu conteaza atat prezenta online, ci mai ales modul in care este construita imaginea brandului.
"E adevarat ca devine un must sa ai informatii cat mai cuprinzatoare despre brandul tau prezente pe internet (...) dar devine o necesitate sa ai o imagine cat mai buna in online si sa iti imbunatatesti constat aceasta imagine", spune Catalin Emilian, manager operatiuni Gemius Research.
Studiul Gemius arata ca prezenta online a unui brand este definita in functie de informatiile despre produsele/serviciile sale si datele de contact disponibile online (42%), imaginea sa online (site-ul web, bannerele, grafica, design-ul) (41%), posibilitatea ca produsele sau serviciile sale sa fie cumparate de pe net (31%), comunicarea online cat mai diversa (blog, newslettere, retele sociale) (27%), promovarea online intensiva,( 25%), discutiile aprinse generate pe bloguri, retele sociale, forumuri, (14%).
Pe de alta parte, criteriile care fac un brand sa fie declarat de succes de catre romanii sunt: calitatea produselor/serviciilor oferite (66%), faptul de a fi cunoscut (37%), vanzarile produselor/serviciilor (32%), daca se diferentiaza de celelalte branduri (23%), masura in care produsele sale sunt inovative (20%), precum si numarul de ani (5%).
Redam mai jos si numele brandurilor romanesti cu mare succes pe internet, asa cum au fost ele prezentate in cadrul studiului Leading Brands by Internet Users.
Cele mai prezente branduri romanesti pe Internet
1.Dacia: 33, 1% (29,6% in 2010)
2.BCR: 9,5% ( 9,6% in 2010)
3. eMag: 5,8% (3,5% in 2010)
4. Ursus: 5,6% ( 4,1% in 2010)
5. Borsec: 5,6% (2,0% in 2010)
6. Petrom: 4,6% (7,3% in 2010)
7. ProTv: 4,4% ( 1,2% in 2010)
8. Dorna: 3,1% (2,0% in 2010)
9. BRD: 2,8% ( 2,6% in 2010)
10.Ciocolata Rom: 2,7% (0,4% in 2010)
Cele mai de incredere branduri romanesti
1. Dacia: 26,5% (27,4% in 2010)
2. Borsec: 7,3% (4,9% in 2010)
3. BCR: 7,2% ( 7,4%in 2010)
4. Ursus: 5,1% ( 3,3% in 2010)
5. Petrom: 4,1% (5,1% in 2010)
6. Dorna: 3,9% ( 4,4% in 2010)
7. Ciocolata Rom: 3,4% (0,9% in 2010)
8. Farmec: 3,4% ( 1,9% in 2010)
9. Gerovital: 3,1% (2,2% in 2010)
10.ProTv: 3,0% (0,8% in 2010)
Cele mai populare branduri romanesti
1. Dacia: 30% ( 32,8%in 2010)
2. Ciocolata Rom: 8% ( 3,5% in 2010)
3. Ursus: 7,3% (5,6% in 2010)
4. Borsec: 5,9% (3,7% in 2010)
5. BCR: 5,5% (4,5% in 2010)
6. Petrom: 4,5% (5,4% in 2010)
7. Dorna:3,8% (2,7% in 2010)
8. Cotnari: 3,5%(2,2% in 2010)
9. Napolact: 3,4% ( 2,6% in 2010)
10.Ciocolata Poiana: 3,3% (3,6% in 2010)