YouTube a anuntat in acest an lansarea unui fond in valoare de 100 de milioane de dolari pentru a plati creatorii de continut de pe platforma care produs videoclipuri in noul format Shorts. Noul serviciu Shorts a iesit recent din testele beta si este disponibil incepand de luna trecuta in peste o suta de tari din toate colturile lumii. Oficialii YouTube se asteapta ca tot mai multi creatori de continut sa inceapa sa produca videoclipuri in acest format, oricare dintre ei fiind practic eligibil pentru a fi platit.
Potrivit celor stiute pana la acest moment, YouTube ofera de la 100 pana la 10.000 de dolari creatorilor de continut, in functie de numarul de utilizatori care urmaresc videoclipurile urcate de acestia pe platforma.
Bineinteles, pentru a indeplini standardele impuse de YouTube, creatorii de continut trebuie sa respecte regulile comunitatii YouTube si politicile privind drepturile de autor.
In incercarea sa de a rivaliza cu TikTok, YouTube a creat o platforma similara, numita Shorts, care permite incarcarea unor videoclipuri scurte. YouTube Shorts se confrunta insa deocamdata cu o problema majora, marea majoritate a utilizatorilor de pe platforma parand sa nu fie prea interesati de acest format al content-ului video.
Sefii YouTube incearca insa sa ii atraga pe creatorii de continut populari pe alte platforme, motiv pentru care au si creat acest fond in valoare de 100 de milioane de dolari.
Pentru a putea fi platiti insa, creatorii de continut care incarca videoclipuri in formatul Shorts trebuie sa fie originali. Ceea ce inseamna ca YouTube nu permite creatorilor de continut sa reincarce videoclipuri care au fost create si urcate deja pe alte platforme similare, precum Snapchat sau TikTok.
De asemenea, cei de la YouTube sustin ca acesti creatori de continut mai au la dispozitie si alte noua modalitati prin care isi pot monetiza continutul.
Miscarea celor de la YouTube in aceasta directie poate parea foarte bine pusa la punct, insa trebuie spus faptul ca si cei de la TikTok au adoptat aceeasi strategie in urma cu mai bine de un an. Astfel, in 2020, TikTok anunta un fond in valoare de 200 de milioane de dolari pentru a isi plati creatorii de continut. Fiind pusi in fata acestui aspect, oficialii YouTube au prezentat acest fond de 100 de milioane de dolari drept “un prim pas” facut in aceasta directie.
TikTok se bucura in prezent de o popularitate uriasa in toate colturile lumii, ajungand sa fie accesat de peste 1.1 miliarde de oameni. In acelasi timp insa, YouTube se poate lauda cu peste 2 miliarde de utilizatori activi. Ramane insa de vazut cati dintre acestia vor fi atrasi de acest gen de continut video scurt, primele semnale in acest sens nefiind cele mai optimiste.
Citeste si: TikTok schimba regulile pentru toti utilizatorii. Aceste elemente ti se vor sterge automat
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212