Cum distribuim continut de calitate in social media?
social mediacontinut de calitatebloguriinformatiisubiecte
Zilele noastre se deruleaza in doua feluri in ce priveste informatia care ajunge la noi: fie suntem coplesiti de numarul urias de subiecte si materiale extrem de variate, fie ne lasam prinsi de un singur subiect sau de o singura tema care ne acapareaza atentia pentru tot restul zilei.
Cert e ca in timp ce consumam social media, social media ne consuma pe noi. De cate ori nu vi s-a intamplat sa va simtiti obositi dupa un lung joc de ping-pong intre munca de la birou si pagina de Facebook? Intre LinkedIn si Twitter? Intre paginile de YouTube si casutele de mail? Avem mult prea multe optiuni, iar asta, cum prea bine stim, ne ocupa tot timpul.
Din toata aceasta mare de informatii, nu intotdeauna adanca si nu intotdeauna profunda, tot va trebui sa extragem ceea ce ne e cu adevarat util si ceea ce foloseste si altora din jurul nostru. In functie de compania pentru care lucram, afacerea pe care o conducem sau subiectele care pur si simplu ne pasioneaza, subiectele de calitate pot fi pasari rare in multe zile din saptamana. Iar asta si pentru ca fluxul de stiri din social media e filtrat in mod diferit si pentru ca vedem mai ales ce e de interes pentru cei mai multi oameni si nu neaparat si pentru noi.
Solutia? Reintoarcerea la radacini. La bloguri, la site-uri, la ziare, la autorii care ne plac si care isi publica zilnic sau saptamanal articolele in online. La abonamentele la newsletter, la deschiderea unor ferestre direct in prima pagina a unui site, asa cum faceam pe vremea de dinaintea erei Facebook. Stiu ca riscam deja sa nu ne mai amintim si ca e din ce in ce mai greu sa ne bem cafeaua avand suficienta rabdare sa citim un articol pana la final, dar beneficiile sunt cu mult mai mari decat cele ale vizualizarii pozelor din vacanta ale unor prieteni cvasicunoscuti. Si, in mod clar, creierul nostru va fi mai odihnit si va incepe ziua cu informatii noi pe care va sti cum sa le depoziteze corect mult mai usor decat daca timp de zece, cincisprezece sau treizeci de minute ar fi hapait zeci de titluri si imagini de pe o retea de socializare.
Nu va fi usor sa facem astfel de sapaturi arheologice si experienta se poate dovedi chiar dureroasa: vom afla ca unii dintre scriitorii si bloggerii nostri preferati s-au mutat si ei in social media si nu mai scriu, vom descoperi ca site-uri pe care inainte le citeam cu sfintenie au uitat de multa vreme sa-si mai reinnoiasca abonamentul de hosting sau ca in inbox-urile noastre ploua cu spam in loc de newslettere simpatice pline de continut interesant.
Daca ni se pare ca Internetul devine o sursa mai putin credibila de informatii, trebuie sa stim ca e doar o iluzie. Continutul de calitate exista in continuare, doar ca va trebui sa facem un pic mai multa munca de cercetare. Ceea ce devine viral zi de zi e de putine ori cu adevarat esential. O pisica, de exemplu, care isi rateaza tinta atunci cand sare de pe scaun pe dulap va castiga intotdeauna in fata ultimei descoperiri stiintifice, cel putin in social media.
Asadar, inarmati cu rabdare (fiindca avem nevoie sa o exersam din nou) sa ne numaram si noi printre putinii care dau la o parte perdeaua numita social media si reusesc sa descopere informatiile noi, credibile si de calitate, pe care le pot ulterior distribui oriunde doresc. Si, cu speranta, bineinteles, ca vom castiga din ce in ce mai mult in fata pisicilor.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online