Companiile vor putea cumpara mesaje publice din arhiva TWITTER
companiimesajetweetstwitterarhivaconfidentialitate
Ani de-a randul, companiile au incercat sa analizeze mesajele de pe Twitter, incercand sa gaseasca informatiile relevante, care sa le ajute sa isi imbunatateasca produsele si serviciile. Problema este ca utilizatorii trimit 250 milioane tweeturi pe zi si ar fi nevoie de o armata de oameni, pentru a analiza volumul urias de date.
Au aparut sute de companii care monitorizeaza retelele sociale, dar capacitatea lor este limitata. Twitter a decis sa vina in ajutorul acestor companii si va oferi miliarde de mesaje, in scopul cercetarii de piata. Site-ul de microblogging isi va deschide arhiva si va vinde "celor interesati" mesajele vechi ale utilizatorilor.
Unul din clientii noi ai Twitter-ului, DataSift, a semnat un parteneriat cu site-ul social pentru a dobandi acces la tweet-urile din ultimii doi ani. "Twitter a devenit o sursa impresionanta de informatii", a declarat Rob Bailey, directorul executiv al DataSift. "Exista multe companii care vor sa aiba acces la mesajele publice de pe Twitter".
Incepand cu luna viitoare, DataSift va lansa un serviciu cloud-based, care permite altor companii sa analizeze tweet-urile din ultimii doi ani, pentru a invata mai multe lucruri despre clientii lor.
Potrivit website-ului, DataSift promite clientilor acces la tweet-urile PUBLICE. Utilizatorii vor plati un tarif catre DataSift doar pentru datele primite. DataSift va imparti veniturile cu Twitter.
Compania mentioneaza ca aceste companii nu vor avea acces la mesajele sterse sau directe* ale utilizatorilor. Datorita faptului ca Twitter este o companie publica, agentiile responsabile pentru protejarea intimitatii utilizatorilor ar putea intampina dificultati, in redactarea si adresarea unor reclamatii.
"Suntem gata sa discutam pe marginea confidentialitatii", a declarat Bailey. Oficialii Twitter nu au oferit inca niciun comentariu referitor la parteneriatul cu DataSift.
Un mesaj direct este acel mesaj personal trimis prin intermediul Twitter catre unul dintre followerii dumneavoastra.
(via |
CNN)