Cine nu este atent la China pierde, inclusiv in competitia dintre social media
Lumea de astazi nu mai poate fi imaginata fara retelele de socializare. Datorita lor, nimeni nu mai este, sau nu se mai simte singur. Tot datorita lor, vietile noastre devin niste carti deschise pentru toti cei interesati de hobby-urile noastre, de obiceiurile noastre de consum, de orienatarea noastra politica, ba chiar si de visele si de aspiratiile noastre.
Datorita retelelor de socializare am ajuns sa traim la vedere. Traim in vazul lumii, fara garduri si fara perdele, iar intimitatea a ajuns un concept care nu mai are acoperire in viata de zi cu zi.
Nu mai trebuie sa ne temem ca o sa fim luati la intrebari de o autoritate sau de alta, fiindca spunem totul despre noi, fara sa fim intrebati.
La ora actuala, 3,8 miliarde de oameni utilizeaza social media, adica aproximativ 50% din populatia Pamantului. Si cifra este in continua crestere.
Sa aruncam o privire asupra social media care se bucura de cel mai mare succes, dar sa nu pierdem din vedere care sunt tarile-mama ale acestora.
Pentru a compara intre ele retelele vom folosi un indicator universal agreat, si anume MAU (Monthly Active Users), care reprezinta numarul de utilizatori unici care au accesat o retea sociala intr-o anumita luna. Cifrele care urmeaza sunt valabile pentru semestrul I 2020 si fac parte dintr-o analiza mai ampla a domeniului realizata de site-ul visualcapitalist.com.
Pe primul loc al clasamentului se situeaza Facebook (MAU - 2,603 miliarde, tara de origine - SUA).
Urmeaza WhatsApp si YouTube (cate 2 miliarde fiecare, SUA), apoi Messenger (1,3 miliarde, SUA), WeChat (1,203 mld., China), Instagram (1,082 mld., SUA), TikTok (800 milioane, China), QQ (694 milioane, China), Weibo (550 mil., China), Qzone (517 mil., China).
Dupa cum se vede, primele 10 pozitii sunt impartite in mod egal intre Statele Unite si China, cu observatia ca primele patru social media din Top provin, toate, din SUA.
Cine vede in acest lucru o dominatie clara a Americii in competitia cu China in domeniul social media o sa pateasca la fel ca cei care refuzau sa admita ca Statele Unite ar putea pierde vreodata statutul de cea mai mare putere economica a lumii sau ca iPhone nu va fi niciodata detronat de Huawei.
In plan economic, China este un jucator ale carui miscari sunt greu de prevazut, insa sunt mai tot timpul castigatoare.
Iata de pilda, un exemplu de data recenta: dupa declansarea pandemiei COVID-19, exporturile de masti de protectie si de dezinfectant ale Chinei au crescut cu nu mai putin de 1.100% (aprilie 2020 vs aprilie 2019), conform portalului VOX EU.
Revenind la subiectul acestui articol, evolutia din ultimele cateva decenii a economiei mondiale a demonstrat ca cine nu este atent la China pierde. In orice domeniu.
Sursa foto: maxpixel.net