Ce este social intelligence si de ce este important pentru afacerea ta
social intelligencesocial listeningsocial media
Importanta tot mai mare a strategiilor de social media in afaceri a determinat dezvoltarea unor noi concepte si a unor practici complementare. In acest mod a evoluat ascultarea retelelor sociale, care este acum asociata cu ideea de social intelligence.
Conceptul de "intelligence" defineste colectarea, analiza si utilizarea datelor. Prin urmare, "social intelligence" se refera la colectarea, analiza si utilizarea eficienta a datelor provenite din retelele de social media.
La inceput a fost ascultarea. Pentru construirea unor strategii performante de social media, primul pas esential a fost ascultarea datelor din online. Obiectivul acestui proces este de a intelege informatiile disponibile si de a lua decizii de business corecte, pe baza acestora.
Orice organizatie, brand sau afacere trebuie sa integreze in strategia sa ascultarea retelelor sociale, pentru cresterea performantei.
Conceptul de
"social listening" presupune "ascultarea" opiniilor clientilor actuali si a clientilor potentiali.
Concret, sunt colectate toate datele cu privire la brandul respectiv: ce spun clientii, ce spune sau ce face competitia directa, care sunt trend-urile din industrie, etc.
Toate aceste date sunt colectate din mediul online, de la canalele de social media, pana la bloguri, forumuri si nu numai.
Problema apare atunci cand volumul datelor devine coplesitor. Aici intervine conceptul de
"social intelligence". Odata colectate, aceste informatii sociale trebuie utilizate in mod inteligent. Social intelligence inseamna aplicarea informatiilor din mediul online pentru un impact real asupra business-ului.
Pe baza datelor din social media se fac observatii inovatoare care, la randul lor, vor sta la baza deciziilor de business.
Care sunt zonele in care social intelligence poate avea un impact pozitiv?
-
crizele: monitorizarea datelor din social media este primul pas pentru detectarea unor potentiale crize si dezamorsarea acestora. Mai mult, strategia de raspuns in cazul unei crize necesita un background sustinut de date concrete si informatii importante
-
cercetare de piata: canalele de social media pot fi vazute drept cel amplu focus grup pentru orice tip de afacere. Instrumentele de masurare disponibile pentru social media ofera rezultate similare unei cercetari de piata traditionale.
-
sanatatea brandului: datele sociale permit monitorizarea pozitionarii pe piata, evaluarea reputatiei online a brandului si cuantificarea satisfactiei consumatorilor
-
managementul campaniilor: pe baza acestor date pot fi stabiliti coeficienti mult mai utili pentru masurarea succesului unei campanii
-
integrare: analiza datelor sociale trebuie corelata cu feedback-ul obtinut prin intermediul altor instrumente (vanzari, servicii clienti, business intelligence) pentru o imagine de ansamblu completa si corecta.
Foto: pixabay.com