Ce inseamna sa vizezi cuvintele cheie ale competitorilor?
Ca si tine, fiecare marketer isi pregateste o strategie de promovare, care are la baza cuvintele cheie cu relevanta pentru afacerea pe care o reprezinta. Alegerea cuvintelor cheie nu este un proces pe care sa il realizezi la intamplare, ci pe baza unui audit care evidentiaza numarul de cautari, asadar cererea. Acest audit are in vedere, de cele mai multe ori, si analiza competitiei, pentru ca si in aceasta arie pot exista cuvinte cheie care te pot avantaja la nivel de generare de trafic.
Cum ar trebui sa fie analizate cuvintele cheie ale competitiei?
Este foarte important sa intelegi faptul ca folosirea cuvintelor cheie ale competitiei ca strategie de marketing nu inseamna furt sau plagiat, ci un instrument de analiza care te va ajuta sa elaborezi propriile anunturi mai bine. Inainte de a folosi cuvintele cheie ale competitorilor tau este important sa faci o analiza a acestora, etapizat, dupa cum urmeaza.
1. Stabilirea concurentilor directi
In aceasta etapa te vei documenta cu privire la companiile care vand acelasi lucru ca si tine, sau produse si servicii asemanatoare. Acest lucru poate fi aflat cu usurinta prin intermediul Google Ads, sau prin verificarea clasamentului Google pe cuvintele cheie specifice afacerii tale. Sau pur si simplu folosind SimilarWeb, o platforma care iti arata site-uri si afaceri similare cu a ta.
2. Alegerea unui instrument de lucru pentru a analiza cuvintele cheie
Exista destul de multe metode prin care se pot analiza toate detaliile care tin de SEO marketing. Unele dintre acestea includ folosirea urmatoarelor resurse: Keywordspy.com sau Semrush.com, pentru a observa datele despre trafic, surse de trafic sau alti marketeri importanti despre competitie.
3. Analiza cuvintelor cheie folosite de competitie
In cadrul acestei etape poti identifica cuvintele cheie folosite de catre competitie si poti vedea exact care sunt cuvintele cheie pe care nu le-ai utilizat in anunturile tale sau cuvintele pe care competitia rankeaza mai bine.
Ce cuvinte cheie ar trebui sa folosesti pentru anunturile tale?
Primul exemplu care ne vine in minte si care este de altfel si cea mai simpla abordare a strategiei de utilizare a cuvintelor cheie ale competitiei are la baza brandul. Principiul este simplu: daca vorbim despre branduri, iar tu vinzi acelasi lucru ca si competitia, adica acelasi brand, nu va exista nicio retinere sau problema in a folosi numele brand-ului ca si cuvant cheie. Ai in schimb posibilitatea de a targeta corect acei clienti sau potentiali clienti care sunt in cautarea produsului respectiv si in plus te poti pozitiona foarte bine in clasamentul Google prin implementarea brandului ca si cuvant cheie.
Un aspect important in ceea ce priveste folosirea numelor de brand este acela care tine de targetarea competitorilor directi. In general, este recomandat sa nu faci acest lucru, deoarece poti induce in eroare cumparatorii iar adesea poti avea probleme in ceea ce priveste conversiile si nu in ultimul rand, ar trebui sa stii ca nu esti singurul care s-a gandit la acest lucru. si alte agentii pot face acelasi lucru ca tehnica de marketing, asa ca evita sa folosesti targetarea directa a competitorilor si sa te indrepti de fapt spre metode mult mai usoare si mai sigure de targetare.
Un alt mod prin care se face o targetare corecta si rapida a cuvintelor cheie este metoda site-urilor de review, acolo unde pot fi implementate sintagme cheie relevante, in timp ce materialele sunt structurate sub forma unui know how calitativ.
Este important sa retii faptul ca ar trebui sa alegi competitori similari afacerii tale si care se adreseaza aceleiasi audiente. In acest fel vei putea urma aceeasi traiectorie de promovare si vei restrange astfel cercul de persoane carora te adresezi, mergand mult mai aproape de potentialii cumparatori. O generalizare a audientei poate conduce doar la aducerea traficului in site si prea putin la conversii si achizitii.
Acest lucru ne duce mai departe catre stabilirea unor recomandari de alegere a cuvintelor cheie ale competitorilor, dupa cum urmeaza:
- sa fie cuvinte cheie usor de implementat, pe care sa poti ranka cu usurinta. Facem referire aici la cuvintele cheie simple, adecvate afacerii tale, pentru care ai toate mijloacele necesare pentru a dezvolta continut in jurul lor, astfel incat sa poti sustine promovarea;
- alege cuvinte cheie pentru care ai deja implementate setarile site-ului. Este de preferat sa nu construiesti un site in functie de cerintele cuvintelor cheie ale competitorilor, ci sa dezvolti continutul site-ului, deja existent, in jurul lor. Orice cerinta tehnica suplimentara care presupune schimbari la nivelul site-urilor, pentru implementarea unor astfel de cuvinte cheie nu este recomandata. Pastreaza asadar doar cuvintele cheie relevante pentru site-ul tau, care se pliaza pe ceea ce ai deja de oferit;
- alege un mix intre volumul cautarilor si dificultatea de a ranka pe anumite cuvinte cheie. Adesea, cele doua notiuni sunt interconectate. Astfel, un volum mare de cautari pe un anumit cuvant cheie inseamna de fapt si un grad mare de dificultate de a ranka pe acel cuvant. Asadar, este indicat sa optezi pentru un echilibru la acest nivel, dar acest lucru se poate face doar analizand foarte bine datele care tin de cautari organice, de volumul cuvintelor cheie si dificultate.
Cu siguranta analiza competitiei este un lucru bun ca tehnica de marketing, insa ar trebui ca inainte de orice pas pe care il vei face sa intelegi foarte bine fiecare milestone pe care il ai de parcurs pe acest drum. Cere ajutor specialistilor si adopta un plan eficient de analiza si nu uita ca scopul nu este doar acela de a atrage trafic, conversii si achizitii, ci si ideea de brand awareness si o recunoastere a calitatii produselor si serviciilor pe care le oferi. Fii asadar atent la produsele si serviciile tale, insa arunca un ochi si in aceasta directie pentru a fi cu un pas inainte competitiei.
Ultimele NOUTATI
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si