Candidati, atentie la capcanele din social media!
recomandarefacebookloc de muncaprofil candidat ideallinkedin
Prima impresie este cea mai importanta, dar uneori te contureaza ciudat. Ca un candidat, 86% din potentialii angajatori se uita la profilele sociale. In timp ce Facebook este situat pe primul loc in aceste cautari, vei fi surprins sa afli ca recrutorii cred ca o gramatica deficitara arata mai rau ca o betie.
Social Media te ajuta sa iei sau pierzi un job. Cum sa ai prima impresie buna pe Facebook, Twitter si LinkedIn.
Astazi, 92% din companii folosesc LinkedIn, Facebook si Twitter pentru recrutare, ceea ce face networking-ul esential cand esti in cautarea unui job.
73% dintre companii fac o angajare cu ajutorul social media. Iar pentru asta, 89% dintre recrutori folosesc LinkedIn, 26% Facebook si 15% Twitter.
Profilul tau este mai valoros decat orice altceva. 86% dintre recrutori se uita pe profilul sociale chiar daca potentialii angajati il impartasesc ori nu. Asadar, esential este sa nu fi confundat cu o alta persoana si cel mai bine este sa incluzi link-uri in CV.
Vocabularul saracios, mai grav decat o betie. Ceea ce arati si felul in care o faci poate creste prima impresie in ochii angajatorului sau nu. 47% dintre recrutori au o reactie negativa la o poza de profil cu bautura, iar 54% au repulsii fata de erorile gramaticale.
Iata cum stau reactiile negative in procente:
Poze cu consum de alcool - 47%
Trimiteri la substante interzise - 78%
Postari de natura sexuala - 66%
Blasfemie in mesaje - 61%
Greseli gramaticale - 54%
Ce vor recrutorii sa vada?
Membrii in organizatii profesionale - 89%
Voluntariat/acte de caritate - 66%
Avertismentele si reactiile negative apar in cazul postarilor politice (18%), postari religioase excesive (26%). In plus, asigura-te ca setarile de confidentialitate sunt actualizate si ca recrutorii nu vor vedea ceea ce nu trebuie.
Cea mai buna metoda pentru angajare: recomandarea. Unul din sapte candidati cu recomandare este angajat, in timp ce doar unul din o suta de angajati este angajat. 65% dintre companii platesc pentru aceste recomandari, in schimb ce 43% platesc mai mult decat 1.000 de dolari. Foloseste retelele sociale pentru a invata despre obtinerea recomandarilor de la contacte.