Brandurile interactioneaza bine cu consumatorii in mediul online, insa nu la fel stau lucrurile cu vanzarile
brand onlinesocial mediaconsumatori onlinetwitterfeedback brand
Internetul s-a stabilizat foarte bine in Statele Unite ale Americii, dar dintre 79% dintre americanii care sunt in mediul online, multi acceseaza internetul zilnic si interactioneaza, astfel, cu brandurile mult mai mult.
Cresterea este un semn bun pentru piata. De exemplu, 45% dintre oamenii cu conturi pe retelele sociale spun ca au interactionat cu un brand prin intermediul social media in ultimele trei luni. Cu toate acestea, 7% spun ca au urmarit brandul pe Twitter si 7% ca au postat un feedback pe profilul online al companiei.
Forrester Research a efectuat acest studiu pe un esantion de 58.068 de americani si 5.635 de canadieni adulti cu varste cuprinse intre 18 si 88 de ani, in perioada aprilie-mai. Studiul a fost un mix intre ceea ce isi doresc brandurile de pe piata si consumul social al consumatorilor.
De exemplu, Gen Zers are consumatori cu varste cuprinse intre 18 si 23 de ani pe retelele sociale. Astfel, 56% au dat Like, au urmarit ori au devenit fani ai brandului, produsului sau companiei, in urcare de la 41% cat era procentul anul trecut.
Cu toate acestea, doar 3% din grup a cheltuit bani in timpul unei vizite recente. Pe de alta parte, membrii "Golden Generation" (consumatori cu varsta de 68 de ani in sus) au dat Like pe Facebook unor trei branduri, in medie.
Exista, insa o discrepanta intre interactiunea consumatorilor cu brandurile si vanzari. IBM, de pilda, a descoperit ca de Vinerea Neagra, Twitter nu le-a generat nicio vanzare. De altfel, cei din marketing au afirmat ca metodologia IBM este defectuoasa si acest lucru a cauzat esecul.
Insa, exista si alte parti bune, de exemplu, numarul de tablete s-a dublat in ultimul an. Iar pentru tineri este foarte important sa fie conectati mereu la social media. Studiul arata ca "circa 71% dintre americanii adulti acceseaza site-urile de social media, cel putin lunar, aceasta fiind o parte din viata noastra".