Antreprenorii si Social Media: 15 greseli de evitat
antreprenorisocial mediafacebookgreseliretele de socializareconsultanta
"Care sunt cele mai mari greseli comise de antreprenori, atunci cand utilizeaza retelele de socializare?" Marvin Powell, un consultant in SBG (Small Business Growth), din Washington DC, a adresat aceasta intrebare prin intermediul LinkedIn si a primit aproape o suta de raspunsuri. Iata cele mai comune 15 nemultumiri, legate de Social Media.
1. Sprint in loc de maraton
Cei mai multi antreprenori abordeaza mediile sociale ca pe un sprint , nu ca pe un maraton. Se implica foarte mult, apoi renunta brusc, se lasa purtati de dezamagiri. Renunta la postari, nu mai relationeaza cu ceilalti. De asemenea, nu folosesc resursele de advertising de pe Facebook si LinkedIn. Acest joc este un maraton, nu un sprint! Trebuie sa ii acorzi timp, sa construiesti relatii de business si loialitate. Le spun oamenilor ca trebuie sa fie implicati non-stop in activitatile de pe pagina de Facebook a companiei lor -
Debbie Harris, Speaker si Trainer pentru Facebook si LinkedIn
2. Lipsa unui plan sau a unei strategii
Cea mai mare greseala este lipsa strategiei, urmata de lipsa de contorizare a traseului paginii dumneavoastra de Facebook. -
Noreen Poli, Manager Social Enterprise Implementations
3. Unii vorbesc prea mult si asculta prea putin
Unii trebuie sa vorbeasca mai putin si sa asculte mai mult de ceilalti. Social Media se bazeaza pe stabilirea unor relatii, ca si in viata reala. Oamenii vor fi mai dispusi sa vina la dumneavoastra, daca invatati sa-i ascultati, in loc sa le indesati un mesaj in creier -
Jessica Routier, Head of Social Media and Community Relations la IAC-EZ
4. Sentimentele negative, moarte sigura
Cea mai mare greseala a antreprenorilor este propagarea de argumente/sentimente negative pe retelele de socializare. Am vazut cum un director si un PR-ist s-au certat ca la usa cortului, folosind cuvinte injurioase. -
Pamela Hazelton, Ecommerce Shopability Consultant/Designer
5. Timp irosit pe promovarea de sine. Nu miroase a bine!
Una din marile greseli ale antreprenorilor este reprezentata de timpul acordat in van promovarii personale. Ei uita de brand. Am descoperit, in urma unui studiu, ca unii clienti au postat nemultumiri pe forumuri si retele sociale, pe care nimeni nu le-a luat in seama. Iata cum compania dumneavoastra poate fi pusa intr-o lumina urata. V-au trebuit 20 de ani sa construiti o afacere si 20 de minute sa o distrugeti! -
Paul Collin, Business Relationship Manager la Holiday Inn Express Croydon
6. Asteptari demne de filmele SF
Daca va asteptati ca Social Media sa reprezinte singurul mijloc prin care puteti dobandi succesul, va inselati. E valabil si pentru alte instrumente de promovare & business. -
Yok SooHoo, Business Development la JRS Recovery
7. Nu ati reusit sa fiti relevant, ii stresati pe clienti!
Nu vreau sa primesc zilnic 10 mesaje de la dumneavoastra. Vreau sa imi comunicati lucrurile care conteaza pentru mine. Si nu foarte frecvent. Asadar: scurt si la obiect. -
Laura Kowalski, Business Consultant for Business Owners and Senior Executives
8. Nu ati raspuns cererilor clientilor
Cele mai mari greseli:
1. Nu ascultati clientii
2. Nu raspundeti clientilor, mai ales cand au probleme
3. Nu actualizati informatiile despre compania dumneavoastra
4. Folositi conturile sociale doar pentru a va face reclama
5. Marca dumneavoastra a "beneficiat" de un design nepotrivit -
Aanarav Sareen, Executive Producer - Digital Media
9. De ce sunt neclare limitele intre viata personala si cea profesionala?
Linia neclara trasata intre Personal si Profesional. Daca folositi Facebook, abordati-l fie personal, fie profesional. Nu amandoua. Acest principiu se aplica si pe Twitter. LinkedIn este ideal pentru business. -
George F Franks III, Global Technology Executive, Management Consultant, Executive Career Marketing Professional
10. Sa presupunem ca...
Presupunerile si estimarile te pot duce la sapa de lemn. Presupunerile false sunt responsabile, in mare parte, pentru esecul antreprenorilor in zona Social Media. Care sunt cele mai intalnite presupuneri eronate?
1. Cercetarea si monitorizarea nu sunt necesare (este important sa intelegeti cum functioneaza spatiul social, nu lasati studiul deoparte)
2. Retelele de socializare reprezinta calea optima prin care puteti stabili o legatura durabila cu clientii (depinde de afacere si de comportamentul clientilor)
3. Masurarea ROI (return on investment) nu este posibila (Puteti masura ROI, exista multe metode) -
Omar Ead, Digitus Marketing
11. Abordarea pripita a resurselor necesare in Social Media
Prima greseala a antreprenorilor este aceea ca subestimeaza cantitatea de resurse necesara infiintarii si administrarii unui conglomerat de socializare -
Marc Aniballi, Technology Literate Strategic Consultant
12. Unii asteapta ca Social Media sa lucreze in locul lor. Nici vorba!
Unii cred ca Facebook o sa lucreze pentru ei. Insiri niste idei, produse si servicii, apoi pleci la pescuit cu prietenii. Ce frumos ar fi! Din pacate, trebuie sa muncesti asiduu -
Lisa Cash Hanson, CEO Blueberry Baboon, Autor, Small Business Consulting, Motivational Speaker
13. Nu relationati cu audienta
1. Nu relationati cu audienta. Trebuie sa puneti intrebari, sa aveti simtul umorului, sa oferiti citate motivationale si sa intrebati lumea ce parere are despre produsele si serviciile oferite de compania dumneavoastra. Eu folosesc asa numita "intrebare amuzanta a zilei", implicand publicul in aflarea raspunsului.
2. Postati doar informatii despre produsele si serviciile dumneavoastra. In Social Media si in viata trebuie sa oferi ca sa primesti. Pagina de Facebook nu e una de reclama, ci o poarta catre clientii dumneavoastra
3. Nu ati furnizat un continut care sa foloseasca la ceva
4. Nu oferiti produse gratuite, promotii, servicii cu discount -
Michelle Hummel, CEO la WebMediaExpert.com, Social Media si Internet Marketing Mentor
14. Aveti pagina de Facebook, doar pentru ca au si restul companiilor
E foarte simplu: cea mai mare greseala este Lipsa Unui Plan si toata "chinezaria" rezultata. Multe companii isi fac o pagina de Facebook doar ca sa fie in randul lumii, fara sa se organizeze. -
Kristian Chronister, presedinte al Jewelry.com
15. Social Media ofera oportunitatea stabilirii unor relatii profesionale de durata
Unele companii sar in trenul Facebook, doar ca sa nu ramana singure pe peron. Uita insa de strategie. Sfarsesc prin a detine o pagina de internet sau mai multe, total inutile, se straduiesc sa se vanda tuturor si la final, imbratiseaza esecul. In business, totul se bazeaza pe stabilirea unor relatii. -
Spencer Tyler, cofondator si sef de productie al CPofA
(sursa: LinkedIn)