ANALIZA: Cele mai populare companii de pe Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cele mai populare companii de pe Facebook
Luna trecuta, reteaua sociala Facebook a depasit borna de 800 milioane de utilizatori. Companiile au inceput sa realizeze oportunitatile de marketing oferite de acest mediu si se straduiesc din rasputeri sa stranga cat mai multi "fani" pe pagina lor de Facebook.
Lista primelor zece companii cu cei mai multi fani pe Facebook a fost intocmita cu ajutorul informatiilor furnizate de All Facebook.
Dincolo de numarul urias de oameni expusi publicitatii "sociale", exista numeroase alte beneficii pentru companiile care dispun de o pagina eficienta de Facebook. Intr-un articol publicat pe site-ul SocialMediaToday.com, Keredy Stott scria: "Cand un utilizator ofera un "like" unei mari companii, recomanda produsele acesteia prietenilor lor, un element vizibil de regula cand utilizati site-ul. Acest suport, fie ca utilizatorul isi da seama sau nu, determina prietenii sa cumpere produsul companiei respective, in detrimentul concurentei".
Avand la indemana un asemenea instrument absolut fabulos, cele mai mari companii din lume uzeaza de orice tactica din "manual", pentru a-i determina pe utilizatori sa le dea "like". Retaileri uriasi, precum Kohl's si Burberry, ofera reduceri si promotii pe pagina lor de Facebook. Restaurante celebre, precum McDonald's si Subway, demareaza concursuri pe pagina sociala. Multe alte companii au transformat "peretele" intr-un spatiu de interactiune directa cu doleantele clientilor.
Deoarece sunt deja cele mai puternice branduri din lume, ar fi absurd sa nu detina si cele mai "aglomerate" pagini de Facebook din lume. Totusi, eforturile "sociale" ale unora din companii rasplatesc mai mult decat in cazul altora. Kohl's este al 20-lea retailer din America, dar reuseste sa detina a doua cea mai cuprinzatoare pagina de Facebook din grup. Prin cooptarea oamenilor pe site, Kohl's a castigat teren in fata unor competitori majori, precum Sears si Macy's.
Cele mai recente venituri anuale au fost prezentate in scopul edificarii unei imagini despre dimensiunea financiara a companiilor.
10. Kohl's Numar de fani Facebook: 5.780.655 Crestere zilnica: 2.546 Crestere saptamanala: 5.929 Venituri anuale: 17,1 miliarde de dolari
In ultima luna, Kohl's a reusit sa adune 60.000 de fani sau +1%. Este un brand popular, chiar daca ramane al 20-lea cel mai mare retailer din SUA. Oricum, Kohl's a reusit sa depaseasca oricare alt retailer american, in afara de Walmart, in privinta fanilor de pe Facebook. Site-ul dispune de numeroase functii interactive, printre care si o sectiune de prezentare a hainelor disponibile in magazine. Compania ofera si un concurs pentru cei care dau "like". Castigatorul primeste un cupon de cumparaturi de 500 de dolari.
9. H&M Numar de fani Facebook: 8.369.850 Crestere zilnica: 4.721 Crestere saptamanala: 37.597 Venituri anuale: 18,68 miliarde de dolari
In ultima luna, H&M a adaugat 200.000 de fani la pagina sa de Facebook. Potrivit Interbrand, retailer-ul suedez este al 21-lea cel mai valoros brand la nivel mondial. Peretele paginii de Facebook a H&M este actualizat in mod constant de moderatori. Utilizatorii si administratorii discuta despre moda si vanzari. Compania pune la dispozitie si diverse concursuri, prin care sa atraga si mai multi fani.
8. Subway Numar de fani Facebook: 8.380.377 Crestere zilnica: 22.229 Crestere saptamanala: 90.608 Venituri anuale: 15,2 miliarde de dolari
Subway a devansat McDonald's, in privinta numarului de restaurante in plan global. Potrivit Brand Z, Subway este al 54-lea cel mai valoros brand din lume. Pagina de Facebook a restaurantului a adaugat in ultima luna un sfert de milion de fani (+3%). Compania organizeaza promotii si concursuri, inclusiv o aplicatie prin care le permite utilizatorilor sa-si "faca" propriile sandwich-uri.
7. Burberry Numar de fani Facebook: 8.666.875 Crestere zilnica: 15.823 Crestere saptamanala: 119.812 Venituri anuale: 2,3 miliarde de dolari
Potrivit Interbrand, Burberry este a 95-a cea mai valoroasa companie din lume, inregistrand o crestere de 20% din 2010 pana in prezent. Burberry primeste in fiecare zi 15.000 de noi fani Facebook. In ultima luna, numarul acestor a crescut cu 483.000. Pagina de Facebook a companiei foloseste aceleasi tactici ca si ceilalti retaileri, pentru a atrage fanii. De exemplu, ofera mostre gratuite de parfum pentru cei care dau "like" la pagina sa.
6. Walmart Numar de fani Facebook: 9.378.697 Crestere zilnica: 11.634 Crestere saptamanala: 94.367 Venituri anuale: 418,952 miliarde de dolari
Cel mai mare retailer din lume a adaugat 430.000 de fani in lista de Facebook, in ultima luna. In total, are peste 9,3 milioane de utilizatori. Walmart a folosit metode traditionale prin care a strans fani pe Facebook. Desigur, prezenta totala din SUA i-a asigurat un avantaj. Compania foloseste tehnici deosebite de atragere a fanilor. De exemplu, ofera o carte digitala gratuita de 26 de pagini, intitulata "How to Get Your Product Into Wallmart", pentru cei care dau "like" la site.
5. McDonald's Numar de fani Facebook: 10.654.699 Crestere zilnica: 51.264 Crestere saptamanala: 161.686 Venituri anuale: 24,075 miliarde de dolari
McDonald's este cel mai popular lant fast-food din lume. Interbrand il claseaza pe locul sase in topul celor mai valoroase branduri globale, iar Brand Z ii ofera locul patru. Compania a adaugat aproape 500.000 de fani in ultima luna, pe pagina de Facebook. McDonald's a folosit popularul joc "Monopoly", pentru a atrage fanii pe site. Oricine pierde poate opta pentru "o a doua sansa" pe pagina de Facebook a "Mecului". Pagina a crescut cu 50.000 de oameni pe zi, pe fondul unui concurs.
4. Red Bull Numar de fani Facebook: 22.420.438 Crestere zilnica: 4.597 Crestere saptamanala: 30.751 Venituri anuale: 5,159 miliarde de dolari
Red Bull este cea mai importanta marca de bauturi energizante din lume. Pagina companiei, care are peste 22,4 milioane de fani, a crescut cu 200.000 de utilizatori in ultima luna. Pe pagina de Facebook, compania promoveaza legatura stransa cu sporturile extreme si prezinta clipuri video cu sportivii asociati.
3. Starbucks Numar de fani Facebook: 25.429.369 Crestere zilnica: 18.145 Crestere saptamanala: 106.624 Venituri anuale: 10,707 miliarde de dolari
Starbucks detine al 31-lea cel mai popular site de pe Facebook. Compania a primit in ultima luna o jumatate de milion de utilizatori. Starbucks permite utilizatorilor sa-si administreze conturile Starbucks.
2. Disney Numar de fani Facebook: 28.774.880 Crestere zilnica: 4.866 Crestere saptamanala: 107.646 Venituri anuale: 38,063 miliarde de dolari
Disney detine a 21-a cea mai mare pagina de Facebook si a doua dintre marile companii (fara Facebook). In ultima luna, compania a dobandit peste o jumatate de milion de fani. Pagina Disney prezinta clipuri video si update-uri privind noile sale filme.
1. Coca-Cola Numar de fani Facebook: 34.496.473 Crestere zilnica: 9.109 Crestere saptamanala: 81.620 Venituri anuale: 35,119 miliarde de dolari
Potrivit Interbrand, COCA-COLA este cel mai valoros brand din lume. Pagina companiei are 35 milioane de fani si ofera sute de concursuri, sectiuni video, jocuri etc. Compania pune la dispozitia utilizatorilor si o serie de fisiere pentru descarcare, inclusiv screensavere si imagini de fundal. Pentru a le accesa, utilizatorii trebuie sa devina fani ai paginii Coca-Cola.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"